La Universitat Rovira i Virgili (URV) ha commemorat aquest dimecres a Tortosa mig segle de la recuperació dels estudis universitaris a Tarragona , els de Filosofia i Lletres i Química, i també el 30è aniversari de la fundació de la URV. La capital ebrenca ha obert els actes de commemoració que se celebraran a les diferents seus de la universitat enguany. La Universitat ha remarcat "l'estreta vinculació entre la institució i la ciutadania, empreses i entitats culturals i socials de les Terres de l'Ebre" i ha reconegut la tasca dels i les investigadores, professorat i estudiants de la URV al territori. També s'ha estrenat l'audiovisual 'La URV peça a peça', que rememora la història de la universitat des del segle XVI fins a l'actualitat.
L'acte ha donat veu a persones de la societat civil vinculades amb el Campus Terres de l'Ebre, com Elena Espuny Arasa, tècnica de projectes de patrimoni etnològic de l'IRMU i responsable del Campus extens de la URV a les Terres de l'Ebre; Emma Forcadell Drago, coordinadora de l'Àrea del Coneixement de l'ICS a l'Ebre; i Aida Ralda graduada al campus ebrenc, docent i fundadora de la start-up Learn it!.
L'alcaldessa de Tortosa ha rebut de la rectora, María José Figueras, el cartell de municipi universitari, una relació entre la capital ebrenca i la URV que s'inicia amb l'Escola Universitària d'Infermeria de l'Hospital Verge de la Cinta i amb el Centre Universitari doctor Manyà, ambdós adscrits a la Universitat Rovira i Virgili fins a l'any 2005, quan es va crear el Campus ebrenc de la Universitat. Fa 16 anys que està en funcionament, primer per diferents localitzacions de la ciutat fins que es van inaugurar les actuals instal·lacions el curs 2011-2012.
Actualment, s'hi imparteixen sis ensenyaments els graus d'Administració i Direcció d'Empreses, doble grau d'Administració i Direcció 'Empreses i Màrqueting; el d'Infermeria; el d'Educació Infantil, el d'Educació Primària i el doble grau d'Infantil i Primària. Acull 783 estudiants, 121 professors i professores i 16 professionals de l'àmbit de la gestió. El 45% dels estudiants del Campus són ebrencs i un 25% del País Valencià, especialment en els estudis d'Infermeria.
La URV commemora a Tortosa mig segle de la recuperació dels estudis universitaris a Tarragona
El Campus Terres de l'Ebre inicia els actes commemoratius del també 30è aniversari de la institució
ARA A PORTADA
-
Els Mossos investiguen el propietari d’una hípica del Montsià per presumpte maltractament animal Redacció
-
El Delta i l'interior de les Terres de l'Ebre viuran un minut de glòria amb l'eclipsi solar Redacció
-
-
Tortosa s’incorpora al projecte Mapadeball amb alumnes dels instituts Dertosa i Cristòfol Despuig Redacció
-
Publicat el
02 de març de 2022 a
les 19:48
Actualitzat el
02 de març de 2022 a les
19:59
Et pot interessar
-
Societat
El Consell Comarcal del Baix Ebre revisa el risc de despreniments a la Via Verda per senyalitzar les zones afectades
-
Societat
El Ministeri de Transports investiga els despreniments al pont de les Arcades de Móra d'Ebre
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa convoca la 2a edició dels Premis 8M a les Dones Tortosines
-
Societat
Les XIII Jornades Gastronòmiques de la Galera de les Terres de l'Ebre arranquen el 6 de febrer
-
Societat
L'hospital Verge de la Cinta presenta candidatura per obtenir la Creu de Sant Jordi
-
Societat
Ulldecona inicia la licitació de les obres d’arranjament de camins rurals per 900.000 euros
