El programa ‘Sense ficció’, de TV3, estrenarà el proper dimarts 20 de desembre a les 21.55 hores el documental ‘La Sénia, el paradís perdut’, que vol retratar l’actual crisi econòmica a través de l’exemple d’esta població del Montsià. Un municipi que fa 10 anys era ‘la Meca del Moble’, segons la denomina el programa en el seu blog, i que ha hagut d’afrontar el tancament de bona part de les seues empreses i botigues fins al punt que l’atur ha arribat al 37% de la població.
“La Sénia va ser el paradís fins a l’any 2007. Amagat en un racó del Montsià, este poble era el clúster més important del moble domèstic de Catalunya i d’Espanya, donava feina directa a 1.800 persones i facturava més de 200.000.000 d'euros l'any”, exposa la sinopsi del documental en el blog.
Durant els anys de bonança econòmica (1998-2007), en el poble hi havia 30 empreses que es dedicaven a produir mobles. A banda de les empreses, hi havia 41 botigues que venien mobles a clients particulars. Botigues que eren, en realitat, naus industrials d’entre 1.000 i 3.000 metres quadrats. Avui en queden només 14 d’obertes.
‘La Sénia, el paradís perdut’ és un documental coral on empresaris, botiguers i treballadors expliquen sense embuts i fent autocrítica com era la seu vida abans de la crisis i com és ara. “El protagonistes del documental són persones que estimen el seu poble, que han viscut o viuen prop de l’infern sense perdre l’esperança”, conclou la sinopsi.
La Sénia, exemple dels efectes de la crisi en un documental que TV3 emetrà dimarts
'La Sénia, el paradís perdut', vol retratar com un exemple d'activitat econòmica va patir el tancament de bona part de les seues empreses i botigues fins tenir un 37% d'atur
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de desembre de 2016 a les 10:38
Actualitzat el 17 de desembre de 2016 a les 10:51
Et pot interessar
-
Societat Progat Tortosa alerta que està «al límit» pels abandonaments massius de gats
-
Societat Tortosa tria 14 projectes amb els pressupostos participatius
-
Societat Una jornada al riu Ebre ajunta joves, iaios i famílies cuidadores a bord de La Perla
-
Societat La Fiscalia de Tarragona reclama tribunals especialitzats en violència contra la infància i l’adolescència
-
Societat Vuitanta artesans i vint cellers ompliran Ascó d'activitats el cap de setmana
-
Societat L'aeroport de Reus obre dos noves rutes amb Anglaterra