El Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre impartix enguany una nova edició dels cursos integrals de primer acollida. Esta formació per a persones estrangeres ajuden a adquirir autonomia a les nouvingudes però també a les que fa anys que viuen a la comarca. El primer escull a superar és l'aprenentatge del català. Les alumnes, que són sobretot dones, reconeixen la frustració que patixen en situacions tan bàsiques i quotidianes com anar al metge o interactuar amb l'escola dels fills. Saber català els permet ajudar-los amb els deures, entendre què els passa si estan malalts, però també socialitzar-se. Al curs també se'ls ensenya coneixements laborals i coneixements de la societat catalana.
El primer escull que els alumnes busquen superar amb el Curs de Primera Acollida és parlar i escriure català. "És la inseguretat que genera no conèixer la llengua o la vergonya de parlar català al principi. Quan trenquen aquest sostre de vidre o com li vulguem dir, la facilitat per apropar-se i vincular-se i comunicar-se amb persones catalanoparlants, ja és diferent", ha explicat Vivian Cano, tècnica d'Immigració del Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre.
El curs s'adapta als coneixements previs de cada alumne. Alguns no saben ni llegir ni escriure i altres han après abans el castellà. La Rkia Zariouh és marroquina, fa 5 anys que viu a la comarca, però ha de passar molt temps a casa per tenir cura d'una de les seves filles. Ella vol aprendre el català per superar entrebancs diaris. "Aquí aprenc a escriure i llegir. Tinc dos nens que em porten els deures i els hi vull explicar, vull parlar amb la mestra dels nens, o poder parlar amb gent del carrer", ha explicat amb un castellà poc fluid. "Jo vull dir una frase, escriure i parlar", ha remarcat.
El curs s'ha coordinat amb tres centres escolars dels municipis amb més població de la comarca. "Els criden de l'escola i no saben si els diuen que els fills van bé o malament. Es tracta que puguin accedir als serveis públics amb unes condicions mínimes per les dues parts perquè el professional també es frustra perquè no pot comunicar-se amb les famílies", ha apuntat Cano. El curs va començar al gener, hi participen una vintena d'alumnes, i s'imparteix a l'edifici de la Democràcia de Móra d'Ebre. En acabar, els alumnes obtindran el Certificat d'Acollida.
La Ribera d'Ebre oferix cursos de primera acollida per ajudar a les persones nouvingudes
El Consell Comarcal impartix enguany el taller a una vintena d'alumnes, sobretot dones
ARA A PORTADA
-
Petites inundacions a Miravet, Aldover, Móra d'Ebre i Xerta per l’augment del cabal de l’Ebre Joan Navarro
-
-
Ecologistes en Acció demana a la Generalitat que doni suport a declarar l'anguila en perill d'extinció Redacció
-
L'Ajuntament de Móra la Nova acorda no cedir espais públics per debatre sobre la gigafactoria d'IA Redacció
-
Descobert un possible jaciment iber al turó del Castell de Paüls arran de l'esllavissada d'un mur Redacció
Publicat el
15 d’abril de 2021 a
les 19:03
Actualitzat el
15 d’abril de 2021 a les
19:35
Et pot interessar
-
Societat
La ventada inunda amb aigua marina més de 400 hectàrees d'arrossars a Deltebre
-
Societat
Una nova edició de la Ribera en Flor marca l’inici de la temporada turística a la Ribera d'Ebre
-
Societat
«Em molesta perquè hem de fer mans i mànigues per deixar els xiquets quan el vent el fa a Barcelona»
-
Societat
La sanitat genera prop de 7.000 llocs de treball a les Terres de l'Ebre, un 7% de l'ocupació
-
Societat
Mobilització «històrica» del sector educatiu ebrenc per exigir millores laborals
-
Societat
Tancada docent a «l'institut de les taules girades»
