El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre ha organitzat una jornada amb alcaldes i alcaldesses per acostar els ens locals a les possibilitats de finançament que donaran els fons Next Generation EU. Es tracta dels programes que va aprovar el Consell Europeu el passat 21 de juliol per promoure iniciatives que reparin els efectes econòmics, socials i sanitaris de la pandèmia de la Covid-19 alhora que impulsin la transició ecològica i digital dels països de la Unió Europea. En el decurs de la trobada s’han posat sobre la taula els requisits que han de tenir els projectes subvencionables i l’oportunitat que aquesta injecció econòmica pot representar per al territori i per als diferents agents econòmics, en un nou model de desenvolupament sostenible, tecnològic i integrador.
“Volem ajudar els agents socioeconòmics de la comarca, tant públics com privats, a impulsar projectes territorials. Estem plantejant iniciatives al voltant d’eixos temàtics com la nova ruralitat, el turisme sostenible i la transició energètica. Tot plegat en el marc del Pla de Reactivació Socioeconòmica de la Ribera i en coordinació amb la resta de Consell Comarcals de les Terres de l’Ebre”, ha explicat Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre. De fet, els consell de la Terra Alta, Baix Ebre i Montsià també han plantejat les seves respectives trobades amb alcaldes per coordinar una proposta territorial conjunta per tal de captar fons europeus del programa Next Generation.
La Ribera d’Ebre busca projectes per participar en els fons ‘Next Generation’ de la Unió Europea
Societat
ARA A PORTADA
-
Medi ambient Un pont astronòmic de 121 anys: l’Observatori de l’Ebre apunta a l’eclipsi amb sis telescopis Sílvia Berbís Morelló
-
-
-
Terra Com canvia temperatura i humitat en un eclipsi? El Meteocat enviarà tres globus sonda Arnau Urgell i Vidal
-
Medi ambient «Com a humà, mirar un eclipsi total és sentir-se sense poder, amb una indefensió absoluta» Sílvia Berbís Morelló
Publicat el
07 de maig de 2021 a
les 19:01
Actualitzat el
07 de maig de 2021 a les
19:10
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa amplia el termini de les obres de l'aparcament dels terrenys de Renfe per la calor
-
Societat
Els turistes accepten limitar l’accés en cotxe al Delta si és per protegir l’espai natural
-
Societat
La calor extrema mata el musclo al delta de l'Ebre: un 20% menys de producció
-
Societat Dalmau reivindica la candidatura “guanyadora” de Móra la Nova per convertir Catalunya en “un referent” en IA
-
Societat
El català de la Franja i un concurs de cantautors, protagonistes del segon Festival Posa-hi Tu l'Accent
-
Societat
Surten a concurs les obres dels dos projectes per transformar la façana fluvial de Tortosa
