La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible en el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani que inclou la Ràpita com un cas d’èxit per la regulació i gestió de l’accés rodat a la platja del Trabucador. El catàleg destaca les tasques del govern local per solucionar la problemàtica de massificació a la platja: “aquest sistema ha aconseguit una major digitalització de les empreses i usuaris turístics, una major conscienciació sobre l’ús dels vehicles per accedir a la natura i una clara reducció de vehicles al Trabucador”.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, exposa que “formar part d’aquest catàleg de bones pràctiques és un reconeixement a la feina feta que ens posiciona, de manera internacional, com una destinació sostenible i de qualitat que s’implica per donar resposta a la necessitat de conservar i protegir els espais naturals que ens envolten”. Caparrós afegeix que “cal destacar que el catàleg ens situa a la mateixa línia que altres destinacions turístiques de renom com Florència o Dubrovnik”.
Sustainable Tourism – Interreg MED ha elaborat el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani per donar suport i afavorir la transició cap al desenvolupament sostenible. Així com per abordar els reptes del Mediterrani i resumir els elements clau per aconseguir l’èxit en aquestes destinacions costaneres, incidint en la transferència a altres zones de costa del Mediterrani. A trets generals, el document se centra en la gestió de l’energia; l’aigua i els residus; i l’oferta de models turístics alternatius.
En ell, hi ha vuit exemples concrets de bones pràctiques sobre turisme sostenible a les següents destinacions mediterrànies: Rethymno a Grècia, el districte de Ragusa a Itàlia, Himara a Albània, Alonissos a Grècia, Berguedà a Espanya, Dubrovnik a Croàcia, la Ràpita a Espanya i Florència a Itàlia.
La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible
El manual de bones pràctiques turístiques situa a La Ràpita en la mateixa línia que altres destinacions turístiques de renom com Florència o Dubrovnik
- Entrada de la platja del Trabucador -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de setembre de 2022 a
les 15:53
Actualitzat el
06 de setembre de 2022 a les
16:02
Et pot interessar
-
Societat
Del riu Ebre a la Ràpita: la prova pilot amb remers alemanys per captar turisme esportiu
-
Societat
Creu Roja estrena noves instal·lacions a Amposta per reforçar l’atenció social
-
Societat
Arrenca a Tortosa el Barnahus per millorar l’atenció a infants víctimes de violència
-
Societat
Amposta activa el cens genètic caní per fomentar el civisme i la protecció animal
-
Societat
La Diputació de Tarragona reforça la seguretat viària a la TV-3541 entre Paüls i Xerta
-
Societat
Realitzada la primera prova del sistema ES-Alert a l'àrea d'influència de la nuclear de Vandellòs II
