La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible en el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani que inclou la Ràpita com un cas d’èxit per la regulació i gestió de l’accés rodat a la platja del Trabucador. El catàleg destaca les tasques del govern local per solucionar la problemàtica de massificació a la platja: “aquest sistema ha aconseguit una major digitalització de les empreses i usuaris turístics, una major conscienciació sobre l’ús dels vehicles per accedir a la natura i una clara reducció de vehicles al Trabucador”.
L’alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, exposa que “formar part d’aquest catàleg de bones pràctiques és un reconeixement a la feina feta que ens posiciona, de manera internacional, com una destinació sostenible i de qualitat que s’implica per donar resposta a la necessitat de conservar i protegir els espais naturals que ens envolten”. Caparrós afegeix que “cal destacar que el catàleg ens situa a la mateixa línia que altres destinacions turístiques de renom com Florència o Dubrovnik”.
Sustainable Tourism – Interreg MED ha elaborat el Catàleg de Bones Pràctiques de Turisme Sostenible al Mediterrani per donar suport i afavorir la transició cap al desenvolupament sostenible. Així com per abordar els reptes del Mediterrani i resumir els elements clau per aconseguir l’èxit en aquestes destinacions costaneres, incidint en la transferència a altres zones de costa del Mediterrani. A trets generals, el document se centra en la gestió de l’energia; l’aigua i els residus; i l’oferta de models turístics alternatius.
En ell, hi ha vuit exemples concrets de bones pràctiques sobre turisme sostenible a les següents destinacions mediterrànies: Rethymno a Grècia, el districte de Ragusa a Itàlia, Himara a Albània, Alonissos a Grècia, Berguedà a Espanya, Dubrovnik a Croàcia, la Ràpita a Espanya i Florència a Itàlia.
La Ràpita és considerada un referent internacional en la gestió de turisme sostenible
El manual de bones pràctiques turístiques situa a La Ràpita en la mateixa línia que altres destinacions turístiques de renom com Florència o Dubrovnik

- Entrada de la platja del Trabucador -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
Els pobles afectats per l'incendi de Paüls preparen un pla de xoc per reparar els danys i evitar més desastres Xavi Llambrich
-
El turisme a la zona de l'incendi de Paüls recupera el pols després de les cancel·lacions inicials Redacció
-
Enxampats cinc individus que circulaven amb 28 quilos de cascall per l'AP-7 a l'Aldea Sílvia Berbís Morelló
-
Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous Redacció
Publicat el 06 de setembre de 2022 a les 15:53
Actualitzat el 06 de setembre de 2022 a les 16:02
Et pot interessar
-
Societat Piscines municipals del Baix Ebre 2025: horaris, preus i ubicació
-
Societat Tortosa acomiada amb emoció el bomber mort a l’incendi de Paüls
-
Societat Paüls homenatja amb un minut de silenci el bomber mort a l'incendi
-
Societat Dol en silenci a Tortosa per la mort del bomber Antonio Serrano a l'incendi de Paüls
-
Societat La Seguretat Social tornarà a atendre presencialment a Móra d’Ebre
-
Societat Més enllà de l'ordinari: per què passar a negatiu pot ser la millor jugada de la teva foto