La Ràpita acollirà este cap de setmana un esdeveniment esportiu mundial. Es tracta del Campionat Mundial de Beach Tennis 2022 de la Federació Internacional de Tennis Platja (IFBT), on hi participaran uns 200 esportistes d’arreu del món d’una vintena de nacionalitats.
L’esdeveniment ha estat organitzat pels Consells Esportius de Catalunya en el marc del seu programa d’Esport Popular, amb el suport de l’Ajuntament de la Ràpita. A més, cal destacar que, com ja és habitual, Catalunya tindrà una delegació pròpia. De fet, en el darrer Mundial celebrat a Sardenya els tenistes catalans ja van alçar-se amb la victòria per nacions. En esta edició, hi participaran XX esportistes del nostre país disposats a revalidar la victòria.
Jaume Domingo, president dels Consells Esportius de Catalunya, ha destacat el gran potencial que ja han demostrat tenir les Terres de l’Ebre per celebrar aquest tipus d’esdeveniments i ha agraït la implicació del consistori. “Es tracta d’un campionat d’Esport Popular, el vol dir que és un esport per a tothom, igualitari i on el principal objectiu és gaudir de la pràctica esportiva. A més, Catalunya tornarà a competir com a nació i, per tant, els esportistes catalans podran competir amb el nom del seu país”, ha indicat.
DEL MÓN A LA RÀPITA
El Mundial se celebrarà del 30 de juny al 3 de juliol. Centenars d’esportistes viatjaran fins a la Ràpita procedents del Brasil, Letònia, Polònia, Itàlia, Cerdanya, Ucraïna, Bèlgica, Marroc, Tunísia, Azerbaidjan, Colòmbia, Veneçuela, Canadà, els Estats Units, Espanya, Puerto Rico, Alemanya, Hongria, França, Anglaterra i Catalunya.
Àngela Reverté, regidora d’Esports de la Ràpita, ha celebrat el gran impacte que tindrà pel municipi l’organització d’un esdeveniment municipal d’estes característiques.
“Estem molt contents de rebre el mundial a la nostra població perquè és una activitat turístico-esportiva que concentrarà molts esportistes a la Ràpita en un cap de setmana on es podrà gaudir del nostre poble i de la nostra platja a través de l’esport” ha afirmat.
Les jornades seran des de les 9 del matí fins a les 19 h de la tarda, amb una aturada al migdia per dinar i descansar. Els participants competiran en les diferents modalitats establertes: parelles femenines, parelles masculines, parelles mixtes i individuals. A més, en cada modalitat hi haurà diferents categories: pro, avançat, intermedi i inicial.
I també hi haurà competicions per edats (+30, +40 i +50).
Però la modalitat més esperada del Campionat Mundial de Beach Tennis 2022 serà la competició per nacions. En esta categoria hi participaran gairebé tots els esportistes de la competició, que defensaran els seus països i nacions. En la darrera edició, que va tenir lloc a l’illa de Sardenya el passat estiu, la delegació de Catalunya va aconseguir proclamar-se campiona del món en rsta modalitat.
La Ràpita ha estat la seu escollida pels Consells Esportius de Catalunya pel seu ventall d’actius com són les seves platges, que estan constituïdes per una sorra fina i de poca profunditat que permeten una pràctica esportiva adequada pel Beach Tennis. L’espai natural que envolta tot el territori permet gaudir de l’esport i de l’entorn natural del Delta i, a més, destaca per la seva oferta gastronòmica, amb un gran volum de restaurants pròxims a la zona on tindrà lloc la competició.
Creada l’any 1994, la Unió de Consells Esportius de Catalunya té com a objectiu assegurar el dret efectiu a la pràctica de l’activitat física i esportiva de tothom, especialment els infants, adolescents i joves, en igualtat de condicions sense cap mena de discriminació i potenciant els valors personals i de responsabilitat social i fomentant la salut i els hàbits saludables de tota la ciutadania. Hi formen part 43 Consells Esportius de Catalunya que cobreixen el 100% del país.
La Ràpita acull el campionat mundial de Beach Tennis on Catalunya hi participa com a Nació
Fins al 3 de juliol, hi participaran més de 200 esportistes d’una vintena de nacionalitats a la Platja del Garbí
- Presentació del Mundial de Beach Tennis 2022 que tindrà lloc este estiu a La Ràpita -
- Ajuntament de la Ràpita
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament d'Amposta reformula els contractes de neteja i jardineria després d’anys de queixes veïnals Redacció
-
El Ministeri de Transports investiga els despreniments al pont de les Arcades de Móra d'Ebre Redacció
-
El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova obté la llicència que li permetrà operar trens històrics Redacció
-
-
El ple de Tortosa denuncia la manca de seguretat, fiabilitat i qualitat del servei de Rodalies Redacció
Publicat el
28 de juny de 2022 a
les 17:34
Actualitzat el
28 de juny de 2022 a les
17:56
Et pot interessar
-
Societat
Surten a licitació les obres per millorar el dic de recer del port de les Cases d'Alcanar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa convoca la 2a edició dels Premis 8M a les Dones Tortosines
-
Societat
Les XIII Jornades Gastronòmiques de la Galera de les Terres de l'Ebre arranquen el 6 de febrer
-
Societat
L'hospital Verge de la Cinta presenta candidatura per obtenir la Creu de Sant Jordi
-
Societat
Ulldecona inicia la licitació de les obres d’arranjament de camins rurals per 900.000 euros
-
Societat
El Govern de l'Estat torna a iniciar el procés per delimitar el terme municipal de Deltebre
