La Federació Empresarial d'Autotransport de Tarragona (FEAT) rebutja la "imposició de més restriccions" de trànsit als camions per l'AP-7 per reduir l'elevat volum de trànsit pesant a les autopistes. La patronal recorda que era previsible que l'alliberament dels peatges incrementés el trànsit, més encara quan no s'han acabat de condicionat els antics peatges troncals ni s'ha ampliat a tres carrils els trams més conflictius. Amb tot, recorden que les retencions eren importants ja abans de la pandèmia, quan es va obligar circular els camions per les autopistes encara de peatge. La FEAT recorda que, tot i rebutjar restriccions genèriques, negocia des de fa anys amb el Servei Català de Trànsit (SCT) limitacions puntuals per afavorir el trànsit.
En un comunicat emès este mateix dilluns, la patronal tarragonina del transport considera "totalment inoportuna" l'adopció de més restriccions per als camions que no estiguen "prou justificades" i adoptades en el marc de les taules de treball de les entitats i l'SCT, "fugint de l'adopció de mesures improvisades i oportunistes". "No podem acceptar de cap manera restriccions genèriques que ens facen fora amb independència del grau d'utilització previst a la via que siga", argumenten.
Recorden la manca d'inversions en infraestructures i el fet que els camions van ser traslladats de les carreteres nacionals a les autopistes perquè es considerava que la seua presència incrementava el perill en estes últimes vies. Adduïxen que no s'han convertit carreteres nacionals en autovies, no s'han millorat accessos ni àrees de servei. Defensen que la seua tasca és "indispensable" per al teixit productiu i que, en este escenari, se'ls assenyale.
Consideren que queixes pels episodis de les últimes setmanes no estan, en absolut, justificades. "És incomprensible que tothom pose el crit al cel per unes retencions, a la sortida o tornada de l’àrea metropolitana de Barcelona, quan el volum de turismes en circulació superava el mig milió. L'estrany hagués estat que no es produïssen, i de fet no eren majors que les que es produïen habitualment abans de la pandèmia", asseguren.
Els transportistes recorden que el debat sobre estes possibles restriccions arriba en un moment en el qual patixen les conseqüències de l'increment del preu del gasoil i d'altres "elements indispensables", que generen "una gran preocupació i malestar dins del sector".
La patronal tarragonina del transport rebutja les possibles restriccions al trànsit de camions per l'AP-7
La FEAT recorda que ja negocien limitacions puntuals i que les retencions també es produïen abans de la pandèmia
ARA A PORTADA
-
El pla conjunt entre Estat, Generalitat i Taula de Consens per salvar el Delta de l'Ebre ha d'estar llest al setembre Redacció
-
-
Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre Redacció
-
Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV Redacció
-
Condemnen la responsable de l'alberg d'animals de Camarles per maltractament i intrusisme professional Redacció
Publicat el 13 de juny de 2022 a les 16:11
Actualitzat el 13 de juny de 2022 a les 17:15
Et pot interessar
-
Societat Un any de la gran ferida al Coll de l'Alba: aixi evoluciona el bosc cremat al 2024
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc
-
Societat Una vuitantena d'efectius d'emergències testen com actuarien en un cas de fuita d'amoníac al port de la Ràpita
-
Societat Un viatge a la moda d’ahir: el nou catàleg d’indumentària de la Festa del Mercat a la Plaça
-
Societat La Diada de l'Ostra de l'Ampolla encén la primavera gastronòmica a la costa ebrenca