La Guàrdia Civil ha auxiliat a la urbanització semihabitada de Sant Bernabé, a l'EMD de Jesús (Tortosa) dues femelles de gos adultes i 11 cadells que es trobaven amb símptomes evidents de desnutrició.
L'actuació es va produir a principis de la setmana passada quan agents del Servei de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) de la Guàrdia Civil de Tortosa, prestaven servei orientat a la protecció de la flora i la fauna pel terme de Jesús, quan van ser alertats per uns veïns avisant dels incessants lladrucs d'uns cadells de gos.
Propers a la zona van ser vistes dues femelles de gos de raça adulta en actitud agressiva, fet inequívoc de que estarien protegint una ventrada de cadells. Després de rastrejar una zona de matolls van ser localitzats diversos cadells de cànids amb símptomes evidents de desnutrició i de possibles malalties. Els agents van avisar acte seguit l'associació protectora d'animals Engrescats d'Amposta per donar suport l'operatiu de la Guàrdia Civil i l'auxili dels cànids.
Un cop examinats els animals per part del personal tècnic de l'associació, es va recomanar l'aplicació immediata d'un tractament higiènic-sanitari dels mateixos. Els gossos han quedat en mans d'Engrescats, que s'encarregarà de buscar-los famílies adoptants.
La Guàrdia Civil salva 11 cadells desnodrits a Jesús
L'associació Engrescats d'Amposta se n'ha fet càrrec
Ara a portada
Publicat el 17 d’octubre de 2019 a les 12:59
Actualitzat el 17 d’octubre de 2019 a les 13:03
Et pot interessar
-
Societat Un miler de treballadors addicionals per emprendre la recàrrega de la nuclear d'Ascó II
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari