Agents de la Guàrdia Civil de Gandesa han rescatat un voltor lleonat “Gyps fulvus” que havia quedat atrapat en el tancat perimetral d'un càmping situat en un paratge natural del terme municipal de la Pobla de Massaluca (Terra Alta).
Efectius de la Guàrdia Civil es trobaven realitzant serveis de vigilància i protecció de la natura pels voltants del riu Ebre, quan van ser alertats per una persona, que hi havia un ocell atrapat entre uns matolls i la tanca perimetral del càmping, que delimita amb el llit del riu.
Esta persona que es trobava en la seua barca, en l'embarcador existent prop del càmping, ja que és usuari del mateix i aficionat a la pesca, va explicar als agents que podia ser un voltor lleonat i que a més d'estar atrapat, estava mullat, la qual cosa també impossibilitava el vol de l'animal.
Els agents es van acostar a l'animal en la barca de la persona que els va alertar i comproven que és un voltor lleonat jove, ocell protegit, i que es trobava en bon estat, sense cap mena de mal, excepte l'estar mullat i atrapat.
Des de la barca els agents de la Guàrdia Civil de Gandesa van aconseguir alliberar l'animal i el van traslladar a terra ferma, després de comprovar que efectivament no sofria cap tipus de ferida, el van assecar per ajuar a l'animal a aixecar el vol i el van portar a un lloc adequat per al seu alliberament a l'entorn natural.
Gràcies a la col·laboració ciutadana i ràpida actuació de la patrulla de la Guàrdia Civil, es va aconseguir salvar la vida d'este ocell protegit, retornant-ho a l'entorn d'on procedeix.
La Guàrdia Civil rescata un voltor lleonat a La Pobla de Massaluca
L'animal havia quedat atrapat en el tancat perimetral d'un càmping
- Un agent de la Guàrdia Civil de Gandesa intentant alliberar el voltor lleonat atrapat al càmping de la Pobla de Massaluca -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de juliol de 2021 a
les 16:20
Actualitzat el
30 de juliol de 2021 a les
16:33
Et pot interessar
-
Societat
Naix ‘Carnamar’ a la Ràpita per fomentar els esports nàutics fora de temporada
-
Societat
Instal·lats els primers carregadors del projecte d'electromobilitat del Copate
-
Societat
Petites inundacions a Miravet, Aldover, Móra d'Ebre i Xerta per l’augment del cabal de l’Ebre
-
Societat
La ventada inunda amb aigua marina més de 400 hectàrees d'arrossars a Deltebre
-
Societat
Una nova edició de la Ribera en Flor marca l’inici de la temporada turística a la Ribera d'Ebre
-
Societat
«Em molesta perquè hem de fer mans i mànigues per deixar els xiquets quan el vent el fa a Barcelona»
