La Federació d'Associacions de Veïns de Tortosa ha reclamat a Adif i l'Ajuntament de Tortosa que s'acceleren les negociacions perquè la ciutat puga recuperar, sense costos per al consistori, els antics terrenys de la via ferroviària, inutilitzada des de fa dues dècades. El president de l'entitat, Josep Baubí, critica que l'espai s'haja convertit en "un parc temàtic de brossa" i també ha reclamat millores per a l'estació de trens de la ciutat perquè ha considerat que "està feta una pelleringa". Baubí ha celebrat que Foment haja respost les seues reclamacions sobre l'N-340 però insistix en exigir la gratuïtat total de l'AP-7. En una carta, el ministeri detalla que este 2016 està previst adjudicar els projectes constructius dels trams pendents de l'A7, que es construiran cinc noves rotondes i que s'estudien amb la Generalitat les bonificacions per treure els trànsit pesat de la carretera nacional seguint el model de l'N-2 a Girona.
Resposta de Foment sobre l'N-340
La setmana passada, la Federació de Veïns tortosina va rebre la resposta de la ministra de Foment, Ana Pastor, a les reclamacions de millora de l'N-340 que se li van fer arribar amb el suport d'onze entitats socials i econòmiques del territori. Tot i la "satisfacció" de rebre la resposta del Ministeri, Baubí ha considerat que les actuacions que es preveuen per acabar amb el col·lapse de la via són "nyaps" i ha refermat l'aposta de l'agrupació que presidix per exigir l'alliberament de l'AP-7 mentre no es construix el tram pendent de l'autovia.
Justament en la carta de Pastor s'assenyala que els projectes constructius dels trams l'Hospitalet de l'Infant – El Perelló i el Perelló- La Jana es licitaran aquest 2016 i, paral·lelament, també es redactaran "els projectes de conversió de l'N-340 en autovia". Foment explica als veïns de Tortosa les dues rotondes construïdes al Perelló i l'Ametlla de Mar, la licitació de quatre més en el primer trimestre de 2016, i la licitació pendent de cinc glorietes més a Alcanar, Sant Carles de la Ràpita, Camarles, a la urbanització de Sant Jordi d'Alfama a l'Ametlla de Mar i a l'Hospitalet de l'Infant. Un projecte, insistixen, d'un cost de 12,5 MEUR.
La Federació de Veïns de Tortosa reclama celeritat en la recuperació dels antics terrenys de Renfe
Foment respon a l'entitat que seguiran construint rotondes a l'N-340 i que s'adjudicarà la redacció dels trams pendent de l'A7 este 2016
ARA A PORTADA
-
-
-
Neix l'entitat Suport Terres de l'Ebre per establir canals d'ajut a través del voluntariat Sílvia Berbís Morelló
-
Tres terratrèmols a la zona del projecte Castor reobrin el debat sobre la seguretat del segellament dels pous Xavi Llambrich
-
Desactivada l’alerta per l’onada de calor que ha deixat fins a 44 °C a l’interior de l’Ebre Redacció
Publicat el 21 d’abril de 2016 a les 11:09
Actualitzat el 21 d’abril de 2016 a les 11:25
Et pot interessar
-
Societat L'eclipsi total del 2026 trenca la tendència del turisme: reserves a un any vista a les Terres de l'Ebre
-
Societat Tortosa obri gratuïtament la piscina del Win de Jesús per la segona onada de calor
-
Societat Roc Salvadó Poy pronunciarà la conferència institucional de la Diada a Tortosa
-
Societat El Consorci d'Aigües de Tarragona presenta un estudi per portar aigua de l'Ebre al baix Priorat i part del Baix Camp
-
Societat La UGT rebutja el trasllat del COPATE a Roquetes i exigeix explicacions
-
Societat Desallotjats 130 passatgers d'un tren regional avariat a Móra la Nova