El 14 de setembre de 1917, el vapor francès Amiral de Kersaint va ser enfonsat pel submarí alemany U64, en aigües del Mar de l'Ebre (Golf de Sant Jordi), a 11 milles del Cap de Tortosa després d'un perllongat i cruent combat. Gairebé cent anys més tard, coincidint amb el centenari de l’inici de la Primera Guerra Mundial, un equip de bussejadors i d'historiadors han explorat per primer cop les seves restes, que descansen a 65 metres de profunditat, amb l'ús de barreges de gasos i han reconstruït la seva convulsa història partint de testimonis i documents inèdits sorprenents.
Una recerca que situa el vaixell en un lloc destacat de la història colonial francesa, més enllà de la seva simple ubicació física actual a les nostres aigües.
Aquest dijous, 6 de febrer, a les 19 hores, la Sala d’Actes de l’Autoritat Portuària de Tarragona acollirà la presentació del documental L’últim viatge de l’Amiral de Kersaint, amb imatge, guió i realització de Josep M. Castellvi i produït per la Societat Catalana de Recerca Subaquàtica.
La convulsa història de l''Amiral de Kersaint'
El Port de Tarragona acull la presentació d'un documental sobre aquest vapor francès que es va enfonsar a les costes de l'Ebre el 1917
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de febrer de 2014 a
les 18:39
Et pot interessar
-
Societat
Freginarts ajorna la seua celebració este 2026 per iniciar una nova etapa renovada
-
Societat
La Ràpita reforça els vincles amb Sóller amb una expedició centrada en la Ruta dels Poetes
-
Societat
Mescla creix fins a 56 estands, la xifra més alta de la seua història
-
Societat
Amposta lidera el desequilibri entre població i habitatge al territori
-
Societat
Iniciades les obres de rehabilitació del fortí de Bonet a Tortosa
-
Societat
Més de 200 persones planten arbres per recuperar la zona cremada per l'incendi a Xerta
