La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) assegura que "no ha tingut constància" fins ara de la proposta del Govern de portar aigua del riu Ebre fins als embassaments de Margalef i Siurana i poder abastir el reg de suport del Priorat. Per este motiu, l'actuació no es va valorar en la planificació del cicle hidrològic de l'Ebre 2022-2027 i que no serà fins a la pròxima revisió que ho podran fer. La revisió del Pla Hidrològic de l'Ebre ha d'estar llesta el desembre de 2027 i després es valoraran les actuacions referents a regadius que proposen les comunitats autònomes. La CHE avisa que l'actual sequera "ha revelat la vulnerabilitat" dels regadius i que esta circumstància s'haurà de tenir en compte en el pròxim cicle de planificació.
La CHE ha recordat que les obres i cessions d'emergència que s'han fet a la conca de l'Ebre durant este episodi de sequera han estat "conjunturals i necessàries" i "per a episodis concrets". En un comunicat emès este dilluns a la tarda, l'organisme assenyala que les noves i futures actuacions hauran de respectar criteris de sostenibilitat "com la garantia de l'aigua, la viabilitat ambiental, i l'existència de dret i de finançament".
La CHE «no tenia constància» de la proposta de portar aigua de l'Ebre al Priorat
L'organisme de conca advertix que no es podrà avaluar el projecte fins al 2027

- El pantà de Guiamets. -
- ACN (Ariadna Escoda)
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2024 a les 17:56
Actualitzat el 13 de març de 2024 a les 13:22
Et pot interessar
-
Societat El punt lila mòbil atén gairebé 2.000 persones en quinze dies a Tarragona i l'Ebre
-
Societat Paüls estrena un nou local per a la gent gran
-
Societat Nova normativa de pesca recreativa a les Terres de l’Ebre: limitacions, vedes i talles mínimes a partir del setembre
-
Societat Nous descobriments arqueològics confirmen que l’Antic d’Amposta es va ocupar fa 2.700 anys
-
Societat Llum verda al projecte de la nova carretera entre la Ràpita i Poble Nou del Delta
-
Societat Nous serveis d'autobús entre Gandesa i pobles de la Terra Alta i més connexions amb Tortosa