La Fundació Hàbitat3 cedirà habitatges de lloguer a un preu "molt baix" per acollir famílies en risc d'exclusió a Roquetes, l'Ametlla de Mar, Deltebre, l'Aldea i l'Ampolla. El Consell Comarcal del Baix Ebre promou un parc d'habitatge social a la comarca, que compta ja amb deu pisos. Per fer possible la iniciativa s'ha signat aquest dimecres un conveni de col·laboració amb la fundació (impulsada per la Taula del Tercer Sector) que posa a disposició de l'ens comarcal els habitatges de la seua titularitat al Baix Ebre. D'altra banda, el Consell signarà també convenis amb els cinc ajuntaments per engegar el projecte. Segons dades de l'ens comarcal, hi ha actualment 42 expedients oberts de processos de desnonament al Baix Ebre.
El Consell Comarcal del Baix Ebre no té competències en habitatge social però l'àrea de serveis socials ha detectat "serioses dificultats" en el mercat d’habitatge i en finançament per a persones residents a la comarca. El president Xavier Faura ha assenyalat que creix el nombre de persones vivint en habitatges rellogats o que paguen lloguers desorbitats pels seus ingressos, amb el risc de desnonament que representa tenir dificultats per a pagar.
L'ens comarcal donarà suport a Hàbitat3 per trobar habitatges i comunicarà i adreçarà a la fundació els usuaris que puguin necessitar un lloguer social. El parc d'habitatge social arrenca amb deu pisos, dos a cadascun dels municipis que han signat el conveni. Els ajuntaments assumeixen possibles impagaments de la renda de les famílies llogateres o els imports derivats del mal ús dels habitatges, entre altres, amb un màxim anual de 2.175 euros.
Hàbitat3 cedirà habitatges de lloguer a baix preu per a famílies en risc d'exclusió del Baix Ebre
El Consell Comarcal i la fundació signen un conveni per fer créixer el parc d'habitatge social
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de febrer de 2022 a
les 18:16
Actualitzat el
16 de febrer de 2022 a les
18:22
Et pot interessar
-
Societat
L'Ametlla de Mar reactivarà la regulació de la zona blava a partir del 15 de juny
-
Societat
El Temple estrena un grup de voluntàries cíviques per fomentar la convivència al barri
-
Societat
Rumb a la selectivitat: nervis i expectatives entre els estudiants ebrencs
-
Societat Diversos col·lectius alerten que el nou Pla Hidrològic destina només el 0,25% dels recursos als sediments
-
Societat
En marxa els primers tractaments contra les larves de mosquit als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Tortosa amplia l’oferta d’estiu per als joves amb l’estrena del programa Impulsa Jove
