Gavín exigix que l'Euromed pare a l'Aldea «És un menyspreu que no s'ature quan no tindria cap cost»

El secretari de Territori i Mobilitat diu que enllesteixen l'aprovació del pla director de Mobilitat de l'Ebre

Publicat el 27 d’abril de 2022 a les 00:28
Actualitzat el 27 d’abril de 2022 a les 00:47
Vicepresidència ha enviat una segona carta al govern espanyol per exigir que 4 freqüències per sentit de l'Euromed s'aturen a l'estació de Tortosa-Amposta-l'Aldea, i també que es recuperen les dels Talgos i l'Avant que es van treure durant la pandèmia. Ho ha explicat el secretari de Territori i Mobilitat i president de la Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre, Isidre Gavín, en la reunió de l'organisme este dimarts. "És gravíssim i un menyspreu per a la ciutadania ebrenca que passin de llarg trens que, pràcticament sense cost ni inversió, podrien donar servei al territori", ha reclamat. Gavín ha assegurat que el Pla director de Mobilitat de les Terres de l'Ebre només ha de rebre el vistiplau de la Taula perquè s'aprove definitivament.

Gavín ha presidit la Taula de Mobilitat de les Terres de l'Ebre a Tortosa, després de reunir-se a l'Aldea amb l'alcalde del municipi, Xavier Royo, i representants de la plataforma Trens Dignes. Els ha informat de la segona carta que, després de sis mesos sense resposta, han tornat a enviar al govern espanyol per reclamar que s'aturin al menys quatre freqüències de l'Euromed per sentit a l'estació de l'Aldea, un compromís que s'havia aprovat al Congrés dels diputats al setembre de 2020.

El secretari de Territori i Mobilitat considera que ja no hi ha excuses per implantar el servei, així com els Talgos i també l'Avant que es van retallar amb la pandèmia. El projecte que planteja el Govern i la Taula de Mobilitat de l'Ebre és que el territori tingue entre 10 i 12 freqüències d'alta velocitat per anar a Tarragona i Barcelona o a València. "No és acceptable i continuarem pressionant al govern de l'Estat", ha assegurat Gavín.

La taula de Mobilitat ebrenca també ha parlat d'un paquet de millores a curt termini, entre els quals la revisió dels horaris d'estacions de l'R15 i l'R16 com Ulldecona o altres municipis "per millorar el servei mentre no es traspassa Rodalies a la Generalitat. Infraestructures s'oferix a col·laborar amb el projecte de Kronospan per construir un ramal ferroviari des del polígon Catalunya Sud però diu que encara no se'ls ha dirigit "ningú".

Gavín ha assegurat que el Pla director de Mobilitat de les Terres de l'Ebre està a punt de finalitzar. Tant bon punt la Taula de Mobilitat haja fet "l'últim retorn", es podrà aprovar definitivament.