Protecció Civil ha aixecat aquest vespre les restriccions de mobilitat interurbana a les comarques de l’Ebre, després que Interior hagi rebaixat el pla Inuncat d’emergència a alerta. L’episodi més intens de pluges al sud de Catalunya ja ha passat -tot i que encara hi ha uness 1.200 persones sense subministrament elèctric- però la consellera Núria Parlon ha demanat mantenir la precaució durant el cap de setmana perquè les precipitacions continuaran, especialment a partir de la matinada de diumenge.
Els Bombers han començat a retirar efectius i se centren ara en les tasques de restitució de la normalitat i en la revisió d’infraestructures afectades pel fang. Fins a les 19.30 hores han fet 318 actuacions, una vintena de les quals han estat salvaments de persones atrapades en vehicles, cap amb conseqüències greus. Protecció Civil ha rebut més de 600 trucades al 112 durant l’episodi i encara es manté tallada la C-12 a Amposta i entre Tortosa i Roquetes, tot i que es preveu que pugui reobrir aquest dissabte. El transport ferroviari ja està "normalitzat" i també s’estan resolent les incidències en les telecomunicacions.
El temporal ha deixat el rècord de precipitació a l’Ametlla de Mar, amb 260 litres per metre quadrat, segons el Meteocat. Tot i la millora de la situació, les previsions apunten a una nova fase de pluges durant el cap de setmana: l’SMC ha emès un avís de perill per intensitat de grau 5 sobre 6 per diumenge a la matinada al Barcelonès, el Vallès Occidental, el Vallès Oriental, el Maresme i la Selva, amb possibilitat de superar els 40 litres en mitja hora. El SEM ha traslladat onze persones a centres sanitaris arran del temporal, totes amb lesions menys greus o lleus, mentre que els Agents Rurals han fet una seixantena d’actuacions.

