La prohibició de reunions de grups de més de deu persones –tant en l'àmbit privat com en l'àmbit públic- ha entrat en vigor este dissabte, després que la proposta del Govern hagués rebut divendres l'aval jurídic i que ja s'haja publicat la resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
La limitació de reunions grupals durarà almenys quinze dies amb l'objectiu d'intentar controlar la corba de contagis de la covid-19. Salut entén que esta és "una de les mesures més idònies per intentar controlar la pandèmia". La prohibició té excepcions: n'estan excloses les activitats laborals, els actes religiosos, el transport públic, els actes culturals, la realització d'activitats lúdiques i esportives i el dret a manifestació.
Es permeten casaments i funerals
Dins els actes religiosos s'inclouen casaments, serveis religiosos i celebracions o cerimònies fúnebres. En el cas de les activitats culturals, la música, el cinema, les exposicions i el teatre queden sotmesos als plans sectorials que regulen les mesures sanitàries que cal aplicar en este àmbit. Passa el mateix amb biblioteques, arxius, museus i monuments que estiguen oberts al públic.
També s'han de regir pels plans sectorials les activitats lúdiques i recreatives, com l'obertura d'equipaments esportius –gimnasos i piscines–, pacs d'atraccions o parcs infantils. El dret a manifestació també queda exclòs de la restricció i es podrà exercir en les condicions que determinrn les autoritats sanitàries i quan es complisquen les mesures de caràcter general.
10 persones a terrasses de bars i restaurants
Tota la resta d'activitats quedaran limitades a un màxim de deu persones, incloses les terrasses de bars i restaurants, segons especifica la resolució publicada este dissabte al DOGC, de quatre pàgines d'extensió. Pel que fa a les fires i festes majors, correspon als ajuntaments determinar la seua celebració, sense perjudici del compliment de totes les mesures de seguretat establertes amb caràcter general. Salut entén que la prohibició té sentit després que s'haja constatat que molts dels contagis provenen de l'àmbit familiar i social perquè és aquí on la ciutadania "relaxa" els controls.
També s'ha valorat que molts dels contagis provinguen de persones asimptomàtiques que "en la mesura que no presenten símptomes, fan una vida o activitat normal, però són agents actius de transmissió". Amb la limitació de les trobades grupals s'espera "aplanar" la corba i evitar que s'hagen d'adoptar mesures més limitadores, com confinaments totals o parcials.
Entra en vigor la prohibició de reunions de grups de més de 10 persones
S'exclou el transport públic, l'activitat laboral i esportiva, els actes culturals i religiosos i les manifestacions
ARA A PORTADA
-
Continua el judici a les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa: declaren dos mossos i un detectiu Redacció
-
Arrenca el judici pel frau als exàmens del carnet de conduir de les autoescoles Roquetes-Temple de Tortosa Redacció
-
Qui és Ada Lluch, la jove de Tortosa convertida en influencer de la ultradreta a escala mundial? Víctor Rodrigo
-
-
Publicat el 29 d’agost de 2020 a les 20:07
Actualitzat el 29 d’agost de 2020 a les 20:09
Et pot interessar
-
Societat Els casos de salut mental infantil i juvenil creixen un 21% a l’Ebre des de la pandèmia
-
Societat Tortosa arrenca el curs a les dos primeres llars d'infants públiques de la ciutat
-
Societat 15 de setembre : un quart de segle amb el nus al pit
-
Societat HIFE engega un concurs fotogràfic per la Setmana Europea de la Mobilitat
-
Societat Ordeig reclama unitat per donar valor als productes del territori a la Festa de la Sega de l’Arròs a Deltebre
-
Societat La línia ferroviària R15 quedarà tancada dos dies per obres