Els pescadors ebrencs treuen més de 5 milions d'exemplars de cranc blau amb un benefici de 4,5 MEUR
Les captures de l'espècie invasora es frenen des de 2020 i podria indicar que s'atura l'expansió de la plaga
ARA A PORTADA
Publicat el
16 de març de 2022 a
les 18:40
Actualitzat el
16 de març de 2022 a les
18:51
Des de l'any 2016, els pescadors professionals poden capturar i comercialitzar exemplars de cranc blau amb l'objectiu de controlar l'expansió de l'espècie invasora que ha envaït el Delta i la costa de l'Ebre. Des de llavors, n'han extret més de 5 milions d'exemplars, amb un valor de mercat de 4,5 milions d'euros. "Parcialment, els pescadors que han perdut espècies valuoses, han vist compensades les pèrdues", ha remarcat el director general de Política Marítima i Pesca Sostenible, Sergi Tudela. Les captures, que no havien parat de créixer fins a l'any 2020, han començat a davallar. "És aviat, però la capacitat de pesca s'ha mantingut i podria donar efecte el control i que l'expansió de l'espècie hagi tocat sostre", ha apuntat Tudela.
Escull Aguaita com la teva font preferida de Google
Et pot interessar
-
Societat Tortosa amplia l’oferta d’estiu per als joves amb l’estrena del programa Impulsa Jove
-
Societat
L'Ajuntament d'Alcanar engega la recuperació de Sòl de Riu
-
Societat
Amposta apropa la creació artística a les aules amb programa Cultura i Educació
-
Societat
Càritas Diocesana de Tortosa alerta d’una societat cada vegada més fragmentada
-
Societat L'última resolució pel monument franquista reactiva el recurs per la llicència però no les cautelars
-
Societat
El Consorci per a la Formació Contínua va destinar 1,3 milions d’euros a formar 2.769 treballadors ebrencs
