Els alcaldes i alcaldesses del Baix Ebre han aprovat este dimecres la fórmula per pagar la quarta part dels costos del tractament contra la mosca negra que correspon als municipis. El Consell d'Alcaldies ha aprovat la proposta tècnica, segons la qual, pagaran els municipis a menys de cinc quilòmetres de la llera de l'Ebre -on s'efectuen els tractaments. Ho faran en funció del nombre d'habitants -aspecte que pesarà un 50%-, la façana fluvial -un 25%- així com una quarta part restant com a import fix. Amb motiu del primer tractament de la temporada, el president del COPATE -organisme que efectua els tractaments-, Ivan Garcia, va avisar que sense les aportacions locals -d'un màxim de 6.000 euros- podia caure algun de les aplicacions.
Segons va apuntar Garcia, els municipis haurien d'aportar de mitjana uns 2.000 euros cadascun per completar la quarta part del finançament del nou model, que preveu un pressupost de 535.000 euros, dels quals la meitat corresponen a la Generalitat i un 25% a la Diputació de Tarragona.
Segons el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Antoni Gilabert, la proposta s'ha fet buscant el "consens" i la "solidaritat" entre els diferents municipis plantejant unes bases "equilibrades" i "corresponsables".
"A finals d'any ens vam comprometre a canviar la fórmula i, amb la introducció de les noves variables, hem aconseguit el finançament necessari per a tots els tractaments que els tècnics estipulen per tenir la població de mosca negra controlada", ha assegurat Gilabert.
Respecte el tractament del mosquit, les alcaldies han destacat la importància de deixar la porta oberta a afegir algun tractament més a finals d’estiu. El bon temps i les elevades temperatures contribuïxen a que la temporada turística siga més llarga i, este tractament extra, donaria resposta a les noves necessitats.
Els municipis del Baix Ebre a menys de 5 kms de l'Ebre acorden com pagar els tractaments de la mosca negra
Ho faran segons el nombre d'habitants (50%), la façana fluvial (25%) i un import fix (25%)
ARA A PORTADA
Publicat el
14 de febrer de 2024 a
les 18:44
Actualitzat el
14 de febrer de 2024 a les
18:53
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
-
Societat
El Vaticà envia el sacerdot tortosí Jordi Bertomeu a reparar les víctimes del Sodalici al Perú
-
Societat
La línia pediàtrica de Tortosa fomenta la lectura a les sales d’espera per reduir l’ús de pantalles
-
Societat
Obres i talls de trànsit durant deu dies a la carretera entre la Galera i la Miliana
-
Societat
El castell de Móra d'Ebre reobre amb nova oferta turística i patrimonial
-
Societat
La Diputació de Tarragona ultima la Via Verda de la Val de Zafán entre Roquetes i la Ràpita
