Agents dels Mossos d’Esquadra pertanyents a la Unitat Regional de Medi Ambient de les Terres de l’Ebre van denunciar administrativament el propietari d’una empresa de pneumàtics de Tortosa per realitzar un abocament il·legal de pneumàtics en una finca disseminada.
Els fets van ocórrer el passat 26 de juliol, quan en el transcurs del seu patrullatge el agents van localitzar nombrosos pneumàtics usats que havien estat llençats en uns terrenys ubicats a Campredó (Tortosa).
Les indagacions dels policies per determinar l’autoria de l’abocament els va portar fins una empresa de pneumàtics de la mateixa localitat.
Cal destacar que els pneumàtics estan considerats com un residu que requerix una gestió específica per la seva alta capacitat de contaminació del medi ambient pel seu potencial risc contaminador mediambiental en cas que hi haja un incendi i s’emetin gasos a l’atmosfera.
D’altra banda, també suposen un perill per la seva facilitat de combustió. Este fet fa que en estos moments, en cas d’incendi forestal, puga suposar un risc de greu perjudici tant pel medi ambient com per la salut de les persones.
Per aquests motius els agents van denunciar el propietari de l’empresa en virtut del Decret Legislatiu 1/2009 de la Llei Reguladora de Residus. La denuncia serà tramesa a l’Agència de Residus de Catalunya, organisme competent en esta matèria.
Els Mossos denuncien una empresa de Tortosa per l’abocament il·legal de pneumàtics usats
Les indagacions dels policies per determinar l’autoria de l’abocament els va portar fins una empresa de pneumàtics de Campredó
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de juliol de 2021 a les 16:06
Actualitzat el 29 de juliol de 2021 a les 16:16
Et pot interessar
-
Societat La Policia Local d’Amposta identifica tres responsables d’un nou abocament al polígon de l’Oriola
-
Societat «Delta», la primera sèrie de ficció rodada al cor de l’Ebre, s’estrena el 7 de juliol a 3Cat
-
Societat Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV
-
Societat Els professors de l'Institut Deltebre surten a defensar la candidata apartada de la direcció de l'Institut Dertosa
-
Societat Móra d'Ebre aplica mesures per reduir les col·lisions de vehicles dins del nucli urbà
-
Societat Una retallada de mestres posa en risc l’Escola 1 d’Abril de la Palma d’Ebre