Agents dels Mossos d’Esquadra pertanyents a la Unitat Regional de Medi Ambient de les Terres de l’Ebre van denunciar administrativament el propietari d’una empresa de pneumàtics de Tortosa per realitzar un abocament il·legal de pneumàtics en una finca disseminada.
Els fets van ocórrer el passat 26 de juliol, quan en el transcurs del seu patrullatge el agents van localitzar nombrosos pneumàtics usats que havien estat llençats en uns terrenys ubicats a Campredó (Tortosa).
Les indagacions dels policies per determinar l’autoria de l’abocament els va portar fins una empresa de pneumàtics de la mateixa localitat.
Cal destacar que els pneumàtics estan considerats com un residu que requerix una gestió específica per la seva alta capacitat de contaminació del medi ambient pel seu potencial risc contaminador mediambiental en cas que hi haja un incendi i s’emetin gasos a l’atmosfera.
D’altra banda, també suposen un perill per la seva facilitat de combustió. Este fet fa que en estos moments, en cas d’incendi forestal, puga suposar un risc de greu perjudici tant pel medi ambient com per la salut de les persones.
Per aquests motius els agents van denunciar el propietari de l’empresa en virtut del Decret Legislatiu 1/2009 de la Llei Reguladora de Residus. La denuncia serà tramesa a l’Agència de Residus de Catalunya, organisme competent en esta matèria.
Els Mossos denuncien una empresa de Tortosa per l’abocament il·legal de pneumàtics usats
Societat
Les indagacions dels policies per determinar l’autoria de l’abocament els va portar fins una empresa de pneumàtics de Campredó
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de juliol de 2021 a
les 16:06
Actualitzat el
29 de juliol de 2021 a les
16:16
Et pot interessar
-
Societat
L’aiguat deixa camins destrossats, finques negades i les coves Meravelles tancades al Baix Ebre
-
Societat
«Qui ens rellevarà?»: el món rural reivindica més dones i noves famílies per garantir el futur dels pobles
-
Societat
«Ens conformem que estem vius»: els veïns de Xerta afronten els danys d’un aiguat que ha inundat el 85% del poble
-
Societat
L’alcalde de Xerta reclama actuacions d’urgència després que una barrancada hagi inundat el 85% del nucli urbà
-
Societat
Alcanar recupera la memòria de cinc veïns deportats als camps nazis amb les Stolpersteine
-
Societat
Les pluges intenses tornen a posar l’Ebre en alerta amb carreteres inundades i barrancs desbordats
