El Moviment Ibèric Antinuclear i Ecologistes en Acció han denunciat que les centrals nuclears d'Ascó II i Ascó I són les plantes amb més incidències notificades al Consell de Seguretat Nuclear, amb 33 i 30 successos, respectivament, des de l'acord de tancament.
Els activistes han lamentat el "mal" funcionament de les nuclears espanyoles, les quals han notificat 164 successos durant estos darrers cinc anys. Això, indiquen, suposa una mitjana d'un incident cada onze dies. Les centrals de Cofrents, amb 28, i Vandellòs II, amb 26, segueixen les centrals d'Ascó. El col·lectiu ha tornat a reclamar que les nuclears es tanquen com més aviat millor.
Segons els activistes, la majoria dels incidents s'han descrit com a INES-0, però es van considerar de major gravetat 10 fallades i es van qualificar de nivell INES-1. Així, diuen, la central de Vandellòs II destaca amb quatre INES-1, seguida de Trillo amb tres. Com a referència, l'incendi de Vandellòs I el 1989, l'accident més greu a Espanya, es va considerar INES-3.
En estos cinc anys, 37 successos van tenir com a resultat impedir la producció elèctrica del reactor durant períodes d'hores a dies. Ascó I és amb "gran diferència la que ha hagut de parar més vegades de manera inesperada". També és la central, juntament amb Vandellòs II, amb "més problemes" del sistema de refrigeració de components nuclears, la refrigeració dels sistemes de seguretat del nucli. "Sens dubte, aquest tipus de problemes són els que semblen més preocupants", asseguren en un comunicat.
A més, afegeixen que Vandellòs II és la central amb més successos relacionats amb la connexió a la xarxa elèctrica general, tant per problemes al parc elèctric com per inestabilitat de la xarxa exterior per culpa d'oscil·lacions de la xarxa o tempestes. D'altra banda, els activistes assenyalen que "crida l'atenció la freqüència de fallades" relacionades amb equipament de sensors a Ascó I i II i les instal·lacions de Cofrents.
"És preocupant l'alt nombre d'incompliments de les Especificacions Tècniques de Funcionament (ETF), els documents que establixen tot un seguit de proves i restriccions de funcionament per evitar que es pugui funcionar si els sistemes de seguretat no estan plenament disponibles", han manifestat. Per tot plegat, des del moviment antinuclear han reclamat que les nuclears es tanquen com més aviat millor.
Els ecologistes denuncien que les nuclears d'Ascó són les que acumulen més incidències
Els activistes lamenten el "mal funcionament" de les centrals espanyoles i xifren en 164 els successos notificats
ARA A PORTADA
-
Móra d'Ebre exigeix el retorn de l'helicòpter del SEM i la validació dels terrenys del nou heliport Redacció
-
El PSC assegura que el Govern treballa per ubicar temporalment l’helicòpter del SEM a la Ribera d’Ebre Redacció
-
-
La Comunitat de Regants de la Terra Alta modernitza la xarxa de reg per fer-la més eficient Redacció
-
Publicat el
01 de març de 2024 a
les 10:06
Actualitzat el
01 de març de 2024 a les
10:16
Et pot interessar
-
Societat
«Ets un Solet», la nova campanya per dinamitzar el comerç d'Alcanar
-
Societat
Eurecat Amposta crearà la primera gran escultura de plantes per a papallones i pol·linitzadors de l'Ebre
-
Societat
La CHE estima que l’avinguda controlada ha mobilitzat fins a 15.000 tones de sediments Ebre avall
-
Societat
L'ampliació de l'Hospital de Tortosa manté els serveis assistencials però perd vestuaris i aparcaments
-
Societat
Tortosa presenta la Taula de l’Aigua amb una taula rodona per obrir el debat ciutadà
-
Societat
La rapitenca Georgina Matamoros promourà el lideratge femení a l’ONU
