El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) no decidirà fins dilluns si avala el nou toc de queda proposat pel Govern, que afecta els municipis amb més de 20.000 habitants i una incidència superior als 125 casos per cada 100.000 habitants. La sala Contenciosa ha rebut la petició de l'Executiu per limitar el moviment nocturn i l'ha traslladat al Ministeri fiscal, com és preceptiu, ja que afecta a drets fonamentals. La deliberació de la sala es preveu dilluns. Això implica, per tant, que este cap de setmana el toc de queda només estarà vigent a 19 municipis on la incidència acumulada els últims set dies és superior als 250 casos per cada 100.000 habitants. En queden fora Barcelona i les altres grans ciutats catalanes.
Els 19 municipis amb toc de queda entre la 1 h i les 6 h són Alcarràs, Amposta, Arenys de Munt, Badia del Vallès, Balaguer, Banyoles, Calafell, Celrà, Cervelló, Gelida, Manlleu, Martorell, Montblanc, Móra d'Ebre, Palafolls, Salt, Sant Feliu de Guíxols, Sarrià de Ter i Torroella de Montgrí.
Este divendres, el Govern ha demanat ampliar la llista per prohibir els desplaçaments nocturns als municipis de més de 5.000 habitants amb una incidència acumulada igual o superior a 250 casos i als de més de 20.000 amb una incidència a set dies superior a 125. Serien, en total, 62 municipis, entre els quals Barcelona i les altres grans ciutats. El Govern considera la mesura proposada "proporcionada" per controlar la cinquena onada, segons diu en un comunicat, i resta ara a l'espera de la decisió del TSJC.
El TSJC no decidirà fins dilluns si avala el nou toc de queda proposat pel Govern per als municipis més grans
El confinament nocturn només s'aplicarà este cap de setmana a 19 municipis, entre els quals hi ha Amposta i Móra d'Ebre
- Un control per vigilar els desplaçaments durant el toc de queda. -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
-
La cantautora Montse Castellà tanca el Barnasants amb un concert especial este diumenge a Amposta Sílvia Berbís Morelló
-
-
«Molts creuen que només tractem casos d'infidelitats, però a mi són els que menys m'interessen» Sílvia Berbís Morelló
-
-
L’impacte econòmic de l’eclipsi solar total a Catalunya: hotels plens i allau de visitants Josep-Maria Arauzo-Carod
Publicat el
20 d’agost de 2021 a
les 13:31
Actualitzat el
20 d’agost de 2021 a les
13:37
Et pot interessar
-
Societat
Amposta formalitza un conveni per fomentar activitats educatives, socials i esportives inclusives
-
Societat
Joventut presenta a Benifallet el PNJCat 2030, el nou full de ruta de les polítiques juvenils
-
Societat
Segueix Aguaita a Google: així pots escollir-nos com la teva font preferida per no perdre't cap informació de les Terres de l'Ebre
-
Societat
La regió policial reconeix la tasca i el compromís dels agents de les Terres de l’Ebre
-
Societat
El govern fa una crida als ajuntaments ebrencs a elaborar plans locals d’impuls al català
-
Societat
L'Estat aboca 20.000 metres cúbics de sorra a l'illa de Buda per reparar els danys del temporal
