El senador d’Esquerra Republicana, Josep Rufà, ha defensat al Ple del Senat la moció on es demanava la reobertura del Centre d’Atenció i Informació de l’ Institut Nacional de la Seguretat Social de Móra d’Ebre, assegurant personal suficient que garantisca el seu funcionament. La moció ha estat aprovada amb el suport de la gran majoria de grups de la Cambra.
Rufà ha començat la seva intervenció “agraint als treballadors i treballadores dels serveis socials dels consells comarcals del Priorat, la Terra Alta i la Ribera d’Ebre, que han ajudat als ciutadans en la gestió de prestacions, ajudes, ingrés mínim vital, o consultes sobre expedients de jubilació, orfandat o discapacitats, entre d’altres”. Donant així resposta al tancament, que des del març de l’any 2020, ha patit l’oficina de la Seguretat Social de Móra d’Ebre.
El senador republicà ha destacat que “aquestes comarques formen part de la Catalunya buidada”, les quals han viscut “un èxode mantingut de població”. A més ha recordat que el tancament permanent del Centre de Móra d’Ebre es va produir per la jubilació d’un dels dos treballadors que l’integraven, en no ser substituït per un altre.
Rufà ha criticat que “la supressió d’esta oficina obliga als ciutadans d’aquestes comarques a fer gestions als centres de Reus i Tortosa, ja saturats, a més 48 quilòmetres, sense serveis ferroviaris i amb pocs serveis d’autobús”.
A més ha volgut deixar constància que la justificació de l’Institut Nacional de la Seguretat Social per negar la reobertura de l’oficina “ha indignat a la població dels municipis i comarques afectades, per considerar-ho un menyspreu”.
El senador republicà s’ha felicitat que el senador socialista, durant la seua intervenció, anunciés el compromís del govern espanyol per reobrir l’oficina de Móra d’Ebre
El Senat aprova la proposta d’Equerra per reobrir l’oficina de la Seguretat Social de Móra d’Ebre
El govern espanyol s’ha compromès a portar endavant la petició republicana
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de maig de 2021 a
les 19:41
Actualitzat el
26 de maig de 2021 a les
19:47
Et pot interessar
-
Societat
El campus ebrenc de la URV celebra vint anys amb la mirada posada en el futur
-
Societat
L’Ametlla de Mar posa en valor la tonyina roja amb una nova edició de les jornades gastronòmiques
-
Societat
El trajecte en tren entre Barcelona i l'Ebre és ara més llarg que l'any 2000
-
Societat
Ferit crític un escalador després d'estimbar-se uns 20 metres al Parc Natural dels Ports
-
Societat
El drama econòmic que va dinamitar l'Aldea encarrila el final
-
Societat
L’IDECE posa en marxa la campanya de navegació de l’Ebre amb millores en seguretat
