
Uns 460 voluntaris ja estan preparats per distribuir-se demà per la gran majoria de supermercats de les Terres de l’Ebre i col·laborar en la recollida d’aliments del Gran Recapte, que tindrà lloc a partir de les 3 de la tarda de demà dimecres i durant tota la jornada de dissabte. Els responsables del Gran Recapte d’Aliments a les Terres de l’Ebre i al Priorat, satisfets per la resposta del voluntariat, mantenen però la crida a aquelles persones que disposen d’algunes hores a apuntar-se a la jornada solidària (poden fer-ho trucant al 977-444444). D’aquesta manera, amb uns pocs voluntaris més, es podrien plantejar fins i tot ampliar horaris i començar la recollida demà més aviat en algunes grans superfícies. “A veure si entre tots som capaços de fer-ho”, assegura el coordinador al territori, Herme Jaques, fent una crida de darrera hora.
Perquè a més hores de recollida, més possibilitats de recollir més aliments i assolir o fins i tot superar les 60 tones que es van recopilar a les Terres de l’Ebre l’any passat. Es tracta d’aliments que posteriorment entitats socials de cada municipi se n’encarregaran de distribuir entre les persones que més ho necessiten. “Els efectes de la crisi estan fent que cada cop n’hi haja més, i entre elles més xiquets, però a la vegada cada any són més els voluntaris i els supermercats que s’hi adherixen”, apunta Jaques.
Els organitzadors recorden que entre els aliments que resulta més oportú donar hi ha en primer lloc la llet, també l’oli i tots aquells amb dates llargues de caducitat, com galletes, pasta, arròs o llegums, entre altres.