"La otra Orilla" és la nova novel·la de l'escriptora i periodista tarragonina Elena Moya.
Illa de Buda, Delta de l'Ebre, 1961, Asun és una xiqueta d'onze anys plena d'aspiracions i de somnis a la qual li encanta aprendre a l'escola del mestre Isidre. Els seus pares, Mariano i Remedios, treballen en els arrossars de la família Pons, els propietaris de l'illa. Asun és conscient que la relació de la seua mare amb els senyors, especialment amb el senyoret Max, està tenyida de silenci i de manera casual descobreix que la seua mare va ser propietària d'algunes d'estes terres. Tot canvia per a ella amb la mort inesperada de Remedios. El seu pare decideix que comenci a servir en la masia dels Pons, però la petita no està disposada a assumir el destí que la seua condició li té reservat; ella aspira a més i gràcies a una bicicleta prestada, al seu enginy i a una forta determinació es converteix en una de les empresàries de major èxit de la zona. No obstant això, haurà d'enfrontar-se als fantasmes del passat per a protegir allò per què tant ha lluitat.
Després de èxit de les seues anteriors novel·les Elena Moya torna amb una història d'afectes i de somnis.
Elena Moya Pereira (Tarragona, 1970) escriptora i periodista nascuda a Tarragona tot i que actualment resideix a Londres. La seua obra destaca pel tractament rellevant, central i protagonista de les dones en les seues novel·les, alhora que rendeix un homenatge a les dones republicanes. A més, aborda temes com la influència de l'Església (Opus Dei), l'educació, l'homosexualitat femenina, la desigualtat de la dona i el poder econòmic i financer.
Elena Moya Pereira va néixer i va créixer a Tarragona, en els últims anys de la dictadura franquista. Es va graduar en periodisme a la Universitat de Navarra i va ser guardonada amb una beca Fulbright per realitzar un màster en periodisme financer als Estats Units. Va realitzar una diplomatura en Creative Writing en el Birkbeck College, de la Universitat de Londres. Va treballar en El Periódico de Catalunya i Reno a Nevada, i es va establir a Londres en 1998. Actualment, és reportera de negocis per The Guardian, havent treballat en les agències de notícies Bloomberg i Reuters. Fa informes financers per a gestores de fons d'inversió des de 2012 i imparteix conferències sobre Economia i Finances, Periodisme i Literatura. Als seus llibres aporta una visió històrica per reivindicar i visibilitzar les dones com Victoria Kent, Clara Campoamor, Margarita Nelken i la Residència de Senyoretes.
Obra
- Los Olivos de Belchite (Suma de Letras, 2010).
-La Maestra Republicana (Suma de Letras, 2013).
-La Candidata (Suma de Letras, 2015).
-La otra Orilla (Suma de Letras, 2021).
El Delta dels anys seixanta inspira la quarta novel·la d'Elena Moya
Elena Moya recorre el Delta de l'Ebre amb una novel·la sobre la determinació i la lluita contra el destí
- -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
«Em molesta perquè hem de fer mans i mànigues per deixar els xiquets quan el vent el fa a Barcelona» Joan Navarro
-
El regidor de Junts per Amposta Èric Esteban passa al grup mixt i el partit li reclama l'acta Redacció
-
Els pescadors ebrencs amarren la flota als ports pel mestral i per guardar jornades de pesca Redacció
-
Publicat el
09 de desembre de 2021 a
les 19:50
Actualitzat el
09 de desembre de 2021 a les
20:20
Et pot interessar
-
Societat
Una nova edició de la Ribera en Flor marca l’inici de la temporada turística a la Ribera d'Ebre
-
Societat
La sanitat genera prop de 7.000 llocs de treball a les Terres de l'Ebre, un 7% de l'ocupació
-
Societat
Mobilització «històrica» del sector educatiu ebrenc per exigir millores laborals
-
Societat
Tancada docent a «l'institut de les taules girades»
-
Societat
L'helicòpter del SEM amb base a Móra d'Ebre es traslladarà a Reus fins disposar del nou heliport
-
Societat
Deltebre destina prop de 600.000 euros a la millora i manteniment de camins rurals
