El delegat de la Generalitat a les Terres de l’Ebre, Xavier Pallarès, ha assegurat que el desviament de camions de l’N-340 cap a l’autopista, que ha entrat en vigor este diumenge, és una mesura "positiva" com a "solució immediata". Tot i així, ha insistit a reclamar al Ministeri de Foment que invertisca a construir una autovia que servisca com a via ràpida alternativa i gratuïta a l'N-340 i a l'AP-7.
Pallarés ha recordat que la voluntat del territori és aconseguir el desdoblament de l'N-340 amb una autovia, "com passa a altres punts de l'estat espanyol". Mentrestant, però, celebra els canvis aplicats a partir d'aquest 2 de setembre: "És l'única solució que es podia posar de manera immediata". "Davant la sinistralitat i la situació extrema, és la més ràpida", ha afegit.
Respecte al rebuig que han expressat els transportistes per ser obligats a utilitzar l'AP-7 en el tram ebrenc i penedesenc de l'N-340, Pallarès els ha instat a valorar les millores que assegura que obtindran en els desplaçaments. "Han de pagar un cost més reduït que abans, mentre també guanyen en temps i comoditat", ha destacat el delegat del Govern, confiant que els transportistes acabin acceptant que "es tracta d'una bona decisió".
En estesentit, també ha replicat les crítiques del moviment veïnal 'Prou! AP-7 gratuïta, ja!', a qui ha convidat a aprofitar la gratuïtat pels viatges d'anada i tornada fets en un mateix dia mentre. Alhora, també ha demanat als veïns que s'alien amb la Generalitat per "continuar lluitant per trobar una solució definitiva", en relació al reclam a Foment per aconseguir l'autovia.
El govern espanyol bonifica en un 50% els camioners pel desviament cap a l'AP-7 i l'AP-2
L'acord establix el desviament obligatori de camions cap a l'AP-7 en els trams de l'N-340 de Peníscola i l'Hospitalet de l'Infant, així com entre Altafulla i Vilafranca Sud. En el cas de l'N-240 entre les Borges Blanques i Montblanc, els vehicles hauran de circular obligatòriament per l'AP-2.
Pel que fa a les bonificacions, el govern espanyol ha previst bonificar en un 42,53% en el cas dels camions en trànsit i en el 50% els que facin trajectes interns. En el cas de l'N-240, les bonificacions s'estenen entre els accessos de l'AP-2 de les Borges Blanques i el Pla de Santa Maria. A més, també preveu eximir dels peatges els vehicles lleugers que facin el mateix trajecte d'anada i tornada en el tram comprès entre Alcanar i Vilafranca Sud en un període de 24 hores.
Els Mossos d’Esquadra tenen previst mantindre durant els pròxims dies controls informatius, de vint-i-quatre hores, a fi d'informar els camioners de la nova mesura aprovada divendres pel Consell de Ministres. Tot seguit, procediran a sancionar aquells transportistes que ometen la restricció, amb multes que s'enfilen a 500 euros.
El delegat del Govern a l'Ebre aplaudix les mesures per desviar el trànsit de l’N-340 però reclama l'autovia
Societat
Este diumenge ha entrat en vigor el desviament obligatori de camions de la nacional a l'autopista
ARA A PORTADA
-
Política Móra d’Ebre separarà els expedients de l’ampliació de la residència i la modificació urbanística Joan Navarro
-
Política L’oposició de Móra d’Ebre acusa l’alcalde de posar en risc l’ampliació de la residència per interessos familiars Joan Navarro
-
Política Un exsecretari municipal de l’Ampolla assegura que Arasa va desoir els advertiments sobre els contractes investigats ACN
-
Societat La Fiscalia retira les acusacions a nou processats del cas Efial i rebaixa la petició de presó a Antoni Martos ACN
-
Societat L’exalcalde de l’Ametlla de Mar atribueix a la gestió del patrimoni familiar els 2,4 milions a Andorra ACN
Publicat el
02 de setembre de 2018 a
les 17:23
Actualitzat el
02 de setembre de 2018 a les
17:39
Et pot interessar
-
Societat
Ports de la Generalitat invertirà 1,57 milions d’euros en un nou edifici al port de l’Ametlla de Mar
-
Societat
La vaga general de l’11 de novembre tindrà una manifestació a Tortosa
-
Societat
La DO Terra Alta omple el novembre de tastos de vins i propostes gastronòmiques i culturals
-
Societat
Tortosa immobilitza 32 patinets elèctrics i tramita 183 denúncies a usuaris de VMP
-
Societat
Tortosa instal·la llums fotovoltaiques al cementiri de Sant Llàtzer i als accessos
-
Societat
L’Aldea estrena el primer carregador de vehicles elèctrics al nucli urbà
