El Consell Comarcal del Baix Ebre crearà el primer obrador alimentari públic compartit de les Terres de l'Ebre, un servei que s'instal·larà a l'espai cuina d'EbreTerra. Actualment, en este espai s'organitzen cursos i jornades i amb este projecte s'ampliaran els usos de les instal·lacions a la vegada que es donarà valor afegit a la producció agroalimentària ebrenca. El president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura i la consellera comarcal d'EbreTerra, Laura Fabra, han presentat avui el projecte en roda de premsa.
"EbreTerra és l'espai idoni per ser utilitzat per part d'empreses agroalimentàries, aquí disposaran d'un espai equipat per començar l'activitat i evitar una inversió inicial potent en maquinària, podran testar el seu producte", ha explicat Faura. Esta actuació suposarà una inversió de 112.064 euros, un pressupost que inclou la dedicació de personal, la realització d'obres d'adaptació, la compra i instal·lació de maquinària. També s'incrementarà la potència elèctrica de la cuina i es tramitarà l'expedient de registre sanitari de les instal·lacions.
El Consell Comarcal ha sol·licitat un ajut de la Generalitat, concretament de la línia de creació i millora dels obradors agroalimentaris compartits, dins del paquet d'ajuts per al foment de la transformació del sistema agroalimentari. Una subvenció que pot cobrir fins al 60% del cost total del projecte.
La previsió del govern comarcal és posar en marxa l'obrador compartit el pròxim mes de setembre. De fet, des de l'àrea d'Activació Econòmica del Consell s'ha fet una feina de prospecció amb la participació d'un total de 37 projectes empresarials que han manifestat el seu interès en l'obrador per realitzar diferents transformacions i elaboracions com ara: farina d'arròs, de garrofa, de la pell dels cítrics, vinagres, productes semielaborats, conserves, etc. "Posarem en marxa un servei que és una reivindicació del sector", ha dit Faura.
A més, les empreses de l'obrador rebran l'acompanyament i suport empresarial de Baix Ebre Innova, amb l'objectiu d'impulsar l'economia i crear llocs de treball. També s'impulsarà la innovació a través de la col·laboració amb els centres de formació del territori: l'Escola Agrària d'Amposta i l'institut Montsià. En este sentit, la plantilla docent de l'institut Montsià ha participat activament en el procés de configuració de l'obrador i es signarà un conveni de col·laboració perquè l'alumnat del centre faci l'assessorament dels processos tecnoalimentaris. També el COPATE, com a gestor de la marca Terres de l'Ebre, Reserva de la Biosfera, serà un aliat d'esta iniciativa.
Quant als projectes que podran fer servir l'obrador, el Consell Comarcal ha determinat un seguit de criteris de priorització entre els quals s'inclouen que els promotors siguin persones joves, dones, projectes inscrits al registre d'operadors ecològics o de producció integrada, projectes en segell de venda de proximitat o acreditats amb la marxa Reserva de la Biosfera.
El Consell Comarcal del Baix Ebre crearà el primer obrador alimentari públic compartit del territori
Este servei s'instal·larà a l'espai cuina d'EbreTerra, a Deltebre
ARA A PORTADA
-
L'element únic de les festes de la Cinta de Tortosa: un circuit de penyes que mou un miler i mig de joves Natàlia Pinyol
-
Els promotors del parc eòlic de les Colladetes busquen inversors entre els veïns del Perelló Redacció
-
Detinguts tres homes a l’Ametlla de Mar per furtar dins d’un vehicle a l’Àrea de Servei de l’Hospitalet de l’Infant Xavi Llambrich
-
-
Publicat el 07 de març de 2023 a les 12:37
Actualitzat el 07 de març de 2023 a les 12:47
Et pot interessar
-
Societat Tortosa destina més de 700.000 € a comprar els terrenys per al nou hospital de les Terres de l’Ebre
-
Societat Amposta encetarà el curs escolar amb una conferència de David Bueno sobre el cervell dels adolescents
-
Societat Què fer el cap de setmana del 29 al 31 d'agost a les Terres de l'Ebre?
-
Societat La batalla campal per la millor camiseta de les penyes aixeca polseguera a Tortosa
-
Societat La Policia Local d'Amposta tanca el pla especial de vigilància de platges amb 32 denúncies i 41 serveis atesos
-
Societat La CHE avisa de crescudes de barrancs i lleres a l'interior de les Terres de l'Ebre per pluja intensa