Les modistes i modistos que treballen amb paper es preparen per al 50 aniversari del Concurs Nacional de Vestits de Paper d’Amposta. Les regidories de Festes i Cultura de l’Ajuntament organitzen un esdeveniment especial, este any fora del programa de festes majors, per celebrar l’efemèride. "Estic segur que les modistes tenen moltes ganes d’aquesta edició, primer perquè fa dos anys que no poden presentar cap vestit i, segon, perquè és la 50a edició", afirmava l’alcalde, Adam Tomàs. El batlle deia que "cinquanta anys no es fan cada dia, per això volem celebrar-ho amb diferents accions per donar-li la prestància que mereix l’ocasió". La cinquantena edició del Concurs de Vestits de Paper d’Amposta serà el 23 de juliol a les 22 hores, a la plaça de l’Ajuntament.
Una celebració que, com a novetats, comptarà amb una desfilada amb música en directe i entrada lliure. El canvi principal, però, és que l’acte surt del programa de festes majors. "Extraiem el Concurs Nacional de Vestits de Paper de festes majors per donar-li la importància que mereix aquesta edició. Després ja ens plantejarem si ha de seguir entre la programació de festes o si el mantenim al juliol", reblava el regidor de Festes, Ramon Bel.
Per la seua banda, la regidora de Cultura, Inés Martí, concretava que també hi haurà sorpreses pel que fa als premis. "Estrenem el premi "Jove Revelació", un guardó dirigit a menors de trenta anys per incitar a les noves generacions a participar en el Concurs. Val a dir que ja tenim persones apuntades per optar a aquest premi, pel qual estem segurs que el Concurs tindrà una continuïtat en les modistes i modistos més joves". La resta de premis, deia la regidora, seran els mateixos que en les anteriors edicions: des del premi Infantil, Fantasia, Època i Moda Actual; cada categoria amb un primer, segon i tercer premi.
La imatge de tot plegat serà el nou logotip que s’estrenarà el pròxim 23 de juliol, que es basa en el fil de cosir que les modistes realitzen amb el mateix paper. És aquest fil el que conforma les lletres del logotip, a més d’un seguit de fils de colors que s’utilitzen com a fons d’alguns guardons i que tindran un paper important en l’escenografia del Concurs.
Patrimoni Immaterial de la Humanitat
Per este aniversari, des de l’Ajuntament també destacaven que s’ha començat a treballar amb un possible agermanament amb l’Ajuntament de Mollerussa, on els vestits de paper també formen part de la tradició municipal. En aquesta línia, la regidora de Cultura avançava que "des de Mollerussa se’ns ha instat a anar plegats no només Amposta, sinó altres ciutats d’Espanya i fins i tot d’Europa que també elaboren vestits de paper o materials similars, per demanar que els vestits de paper siguin Patrimoni Immaterial de la Humanitat".
El Concurs Nacional de Vestits de Paper d'Amposta tindrà un acte propi per celebrar els 50 anys
Societat
L’esdeveniment surt del programa de festes majors per celebrar-se el 23 de juliol, a la plaça de l’Ajuntament
ARA A PORTADA
-
Successos El camioner que ha bolcat a l’AP-7 a Ulldecona multiplicava per set la taxa d’alcohol permesa Joan Navarro / Agències
-
Successos Bolca un camió a l’AP-7 a Ulldecona i obliga a tallar un carril en sentit nord Joan Navarro
-
Política L’exalcalde de l’Ametlla de Mar evita parlar dels diners a Andorra i demana l’absolució pel cas Efial ACN
-
-
Societat Trens Dignes denuncia que alguns busos de l’Ebre circulen amb passatgers drets i sense subjeccions ACN
Publicat el
28 de juny de 2022 a
les 18:24
Actualitzat el
28 de juny de 2022 a les
18:35
Et pot interessar
-
Societat
Quin recorregut fan les tonyines roges? L’Ametlla de Mar reprèn el marcatge científic
-
Societat
Vilalba dels Arcs digitalitza tots els comptadors d’aigua amb una inversió de 100.000 euros
-
Societat
L’Aldea reforça els passos dels barrancs dels Pixadors i Mas Roig després dels aiguats de 2025
-
Societat
El CAT inverteix 1,5 milions d’euros en una nova galeria soterrada a l’Ametlla de Mar
-
Societat
La Clínica Terres de l’Ebre supera la mitjana catalana en set indicadors de satisfacció
-
Societat
Feina, habitatge i transport, els principals obstacles per arrelar-se a l’Ebre
