El Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) ha reprès les licitacions que es trobaven suspeses per la crisi de la covid i n'ha iniciat de noves com permet el decret del 6 de maig, per reprendre procediments de contractació per la via telemàtica. L'aturada de l'activitat per l'emergència sanitària va aturar l'adjudicació d'obres i serveis per un import total de 18.725.604 euros. Són les actuacions de subvenció directa de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) aprovada pel Govern. D'altra banda, aquesta setmana s'avançaran els pagaments de factures als proveïdors del CAT per dotar-los de més liquiditat amb un import d'aproximadament 1,85 milions d'euros.
Les obres en licitació són part del projecte de millora de la seguretat i de la garantia del subministrament i de la qualitat de l'aigua. Esta darrera actuació, a licitar en forma de concurs de projecte i obra, preveu un tractament de desinfecció mitjançant llum ultraviolada amb un import de 4.058.038 euros. El CAT iniciarà este mes de maig el procés de licitació de diversos contractes de serveis, alguns d'ells plurianuals, amb un import total de licitació de més de 13 milions d'euros.
El Consorci vetllarà perquè la reactivació de l'activitat es faci sempre sota unes estrictes normes de seguretat i de prevenció de riscos. S'ha elaborat un document on es recullen les mesures preventives i organitzatives davant la covid-19 que són d'obligat compliment pel personal del CAT i les empreses contractistes i subcontractistes, amb la voluntat de continuar prestant un servei essencial com és el del subministrament d'aigua potable.
El CAT reactiva les obres i licitacions suspeses pel coronavirus amb un import de prop de 19 MEUR
El Consorci també avançarà el pagament d'1,85 MEUR en factures a proveïdors

ARA A PORTADA
Publicat el 14 de maig de 2020 a les 18:45
Actualitzat el 14 de maig de 2020 a les 19:04
Et pot interessar
-
Societat La Torre de l'Espanyol clebra la diversitat de l'escola El Tormo amb una «couscousada» popular
-
Societat Els drons comencen a substituir els tractors als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Així serà la prova d'alertes a dos municipis ebrencs este dijous a la tarda
-
Societat Comencen les obres per connectar a peu el centre de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta
-
Societat Els autoconsums col·lectius es disparen a la demarcació de Tarragona amb un augment del 70% en un any
-
Societat «Els herois de Vandellòs I»: el documental que destapa l’accident nuclear que es va evitar a l'Ebre