El Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya ha atorgat el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022 a un total de 25 persones, de les quals 10 són flequers, 6 pastissers, 6 carnissers, cansaladers i xarcuters, dos xurrers, i un formatger; en reconeixement del mestratge excepcional amb el qual l'artesà exerceix el seu ofici, com ha publicat recentment el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (Resolució ACC/2151/2022, de 6 de juliol, per la qual s'atorga el diploma de Mestre/a Artesà/ana Alimentari/ària a diverses persones). Entre elles, hi figura Josep Fóres Cid, carnisser, cansalader i xarcuter de Tortosa.
La història de l'empresa es remunta a l’any 1981, quan Josep Forés va obrir una petita carnisseria a Tortosa amb la idea de donar servei de venda de carn de porc i fer embotits amb la recepta familiar de la iaia.
La primera carnisseria de Forés & Cid Cansaladers estava situada al mercat central de Tortosa i l’obrador, al barri de Remolins. Este punt de venda prompte va quedar petit com expliquen, en la seua biografia i l’any 1987 van inaugurar una fàbrica al polígon industrial Baix Ebre, on des d’aleshores elaboren els seus productes i els repartixen pel territori.
L'atorgament del diploma significa el reconeixement del mestratge excepcional amb el qual l'artesà/ana exerceix el seu ofici, per la qual cosa només s'atorga a les persones que acreditin una llarga trajectòria professional reconeguda de com a mínim quinze anys, domini tècnic del seu ofici, experiència i mèrits de caràcter extraordinari en la pràctica de l'ofici.
El carnisser Josep Fóres Cid rep el Diploma de Mestre Artesà Alimentari 2022
La història de l'empresa es remunta a l’any 1981, quan Josep Forés va obrir una petita carnisseria a Tortosa amb la idea de vendre productes amb la recepta familiar
ARA A PORTADA
-
-
Deu forns d'oli de ginebre de Riba-roja d'Ebre són declarats Bé Cultural d'Interès Nacional Redacció
-
Mor una persona per una aturada cardiorespiratòria després d'un atropellament de dos persones a Gandesa Redacció
-
El Govern encarrega ara el pla de prevenció d'incendis al parc natural dels Ports Arnau Urgell i Vidal
-
Els cinc alcaldes de pobles afectats pel foc reclamen per carta la declaració de zona catastròfica Redacció
Publicat el 15 de juliol de 2022 a les 12:31
Actualitzat el 15 de juliol de 2022 a les 13:00
Et pot interessar
-
Societat La pedregada del divendres malmet finques de vinya a la Terra Alta
-
Societat L'hospital Verge de la Cinta usa guies quirúrgiques en 3D personalitzades per fer operacions complexes de columna
-
Societat Els pagesos afectats per l’incendi, decebuts després de la reunió sobre els ajuts
-
Societat AnimaNaturalis carrega contra l’Ajuntament d’Amposta per destinar 850.000 euros a un museu dels bous
-
Societat El turisme a la zona de l'incendi de Paüls recupera el pols després de les cancel·lacions inicials
-
Societat Piscines municipals del Baix Ebre 2025: horaris, preus i ubicació