Ecologistes en Acció ha atorgat sis de les seves banderes negres al litoral català, en contraposició amb les blaves que es donen a les millors platges. Una d’estes banderes ha estat la "mala gestió" de la Barra del Trabucador al Delta de l'Ebre.
L’entitat denuncia la situació al Delta, que pateix "multitud d'agressions" i on es projecten "milers de centenars de nous regadius i es segresten els sediments als fons dels pantans".
En el cas de la Barra del Trabucador, els ecologistes critiquen l'actuació de l'administració permetent que s'aporte sorra provinent de les platges del voltant per poder refer el camí mitjançant l'ús de maquinària pesant.
Pel que fa a les altres banderes negres atorgades, Ecologistes en acció destaca "l'inadequat sistema de sanejament" de Badalona, l'amenaça de l'ampliació de l'aeroport del Prat sobre la llacuna de la Ricarda, la "mala gestió" del temporal Gloria i l'urbanisme al litoral de les comarques gironines i la "degradació" del sistema costaner de la Platja Llarga de Tarragona.
En la línia del 2019, Ecologistes en Acció constata que el major problema és l'abocament d'aigües i la seva mala depuració, com passa a Badalona.
Ecologistes en Acció atorga una bandera negra a la gestió de la barra del Trabucador
Critiquen que s'aporte sorra provinent de les platges del voltant per poder refer el camí mitjançant l'ús de maquinària pesant.

- Els treballs de Costes al Trabucador -
- Cedida
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de juny de 2020 a les 13:18
Actualitzat el 30 de juny de 2020 a les 13:20
Et pot interessar
-
Societat La Torre de l'Espanyol clebra la diversitat de l'escola El Tormo amb una «couscousada» popular
-
Societat Els drons comencen a substituir els tractors als arrossars del delta de l’Ebre
-
Societat Així serà la prova d'alertes a dos municipis ebrencs este dijous a la tarda
-
Societat Comencen les obres per connectar a peu el centre de Tortosa amb l’Hospital Verge de la Cinta
-
Societat Els autoconsums col·lectius es disparen a la demarcació de Tarragona amb un augment del 70% en un any
-
Societat «Els herois de Vandellòs I»: el documental que destapa l’accident nuclear que es va evitar a l'Ebre