Un projecte de l'IES de l'Ebre i l'IISPV han creat uns innovadors motlles per a la recerca i l'anàlisi de mostres que permeten analitzar més mostres i identificar de forma més ràpida els marcadors que indiquen el pronòstic d'una malaltia. Els han dissenyat millorant la tècnica de tinció immunohistoquímica, quan les mostres es tenyixen de diferents líquids. Els responsables dels EMMA Molds, com els han anomenat, són Francesc Besalduch i Rosendo Ferri, professors de l'Institut de l'Ebre, i el doctor Carlos López i la investigadora Esther Sauras, del grup de recerca en Patologia Oncològica i Bioinformàtica de l'IISPV, amb seu a l'HTVC.
Els motlles han estat desenvolupats per l’IISPV i l’Institut de l’Ebre gràcies al finançament rebut per part dels ajuts Llavor, que concedeix l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya.
Estos motlles ajudaran a desenvolupar la tasca de forma més efectiva amb relació al cost les anàlisis de biomarcadors per al pronòstic o per a la resposta al tractament de patologies, entre elles el càncer, amb una elevada incidència social.
Els EMMA Molds són una versió millorada dels motlles de silicona necessaris per a construir el que es coneix com a tissue microarrays o TMA (per les seves sigles en anglès), que, com explica el Dr. Carlos López, investigador principal del grup de recerca, “s’usen en l’àmbit de la recerca per a l’anàlisi de les biòpsies de pacients; per a fer-ho, les mostres es tenyeixen amb diferents líquids mitjançant una tècnica anomenada tinció immunohistoquímica”. I afegix: “El disseny dels motlles permet que es puguen analitzar un nombre més elevat de mostres, i alhora ajuda a identificar de forma ràpida marcadors que indiquen el pronòstic d’una malaltia”.
Dos professors de l'IES de l'Ebre i l'IISPV creen uns motlles innovadors per a biòpsies
El projecte permetrà analitzar més mostres i identificar malalties més de pressa

- Investigadors i professors que han dut a terme el projecte. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
-
Un policia local d'Amposta mor possiblement electrocutat mentre reparava el seu cotxe elèctric Redacció
-
La Diputació aprovarà l'1 d'agost el projecte definitiu de la carretera entre la Ràpita i Poble Nou Xavi Llambrich
-
Marina Cambrils gestionarà durant 15 anys la dàrsena esportiva de les Cases d’Alcanar Xavi Llambrich
Publicat el 24 de juliol de 2023 a les 19:59
Actualitzat el 24 de juliol de 2023 a les 20:07
Et pot interessar
-
Societat Catorze empreses digitals volen establir-se a les Terres de l’Ebre amb el suport dels Fons de Transició Nuclear
-
Societat Els cinc alcaldes de pobles afectats pel foc reclamen per carta la declaració de zona catastròfica
-
Societat La pedregada del divendres malmet finques de vinya a la Terra Alta
-
Societat L'hospital Verge de la Cinta usa guies quirúrgiques en 3D personalitzades per fer operacions complexes de columna
-
Societat Els pagesos afectats per l’incendi, decebuts després de la reunió sobre els ajuts
-
Societat AnimaNaturalis carrega contra l’Ajuntament d’Amposta per destinar 850.000 euros a un museu dels bous