Este dilluns dia 30 d'agost hi havia prevista la Salinada, el període de recol·lecció de la sal a les Salines de la Trinitat, que s'allargarà fins al 16 de setembre. Segons el gerent d'Infosa, Joan Sucarrats, finalment començaran demà a conseqüència del temporal i les dificultats per arribar a les salines a causa de la pluja.
La previsió d'Infosa, empresa que gestiona les salines des de 1946, és que este any s'arribe a les 80.000 tones de sal, una producció que no està entre les millors dels darrers anys, però que confirma la recuperació de l'espai. Cal recordar que el temporal Glòria de l'any 2020 va afectar molt negativament al procés de producció, reduint la collita de l'any passat fins a les 39.000 tones.
Les pluges continuades durant la passada primavera, no han permès que la collita fos lleugerament superior. Tant és així que la producció de Flor de sal, producte gurmet recollit de manera artesanal, també es veurà afectat a la baixa, amb una producció propera a les 18 tones. La Flor de Sal és més pobre en contingut de clorur sòdic i té un percentatge més gran de magnesi, cosa que potencia el gust dels aliments.
Este any, sense arribar a xifres de temporades anteriors en les quals s'han fregat i superat les 100.000 tones, la producció permetrà assegurar l'abastament dels clients i recuperar el posicionament comercial i donar resposta a l'exportació dels mercats exteriors.
Segons Joan Sucarrats, gerent d’Infosa, “les pluges continuades de la primavera faran que la d’aquest any no sigui una gran collita. De tota manera, creiem que aquesta ja és una bona salinada per a nosaltres, ja que venim d’un any 2020 amb molts problemes després que el temporal Glòria provoqués la introducció d’aigua de mar a les basses d’evaporació. Esperem que aquesta collita ens permeti recuperar el nostre fons de comerç i l’expansió dels mercats d’exportació”.
54 persones treballen a les Salines de la Trinitat durant l'actual període de recol·lecció, en el qual s'utilitzaran, setze tractors amb els seus remolcs corresponents, quatre màquines recol·lectores, dos giratòries i una pala.
La producció de sal a les Salines de la Trinitat es destina principalment al sector industrial i l'agroindústria, al tractament d'aigües, coloració salina, sector farmacèutic, desgel de carreteres i també a l'alimentació a través dels grans supermercats, essent Europa i els Estats Units, els principals importadors.
Pendents de la mobilització de sorra a la tardor
Infosa, empresa que gestiona les Salines de la Trinitat està molt pendent de veure si finalment esta tardor es posa en marxa l'actuació que ha previst Costes de l'Estat que ha de consistir en la mobilització 385.000 m³ de sorra als punts més afectats per la regressió amb l'objectiu de protegir el front litoral del Delta de l'Ebre. Del total de sorra mobilitzada, 150.000 m³ seran dipositats a la barra del Trabucador, un dels indrets més afectats per trencaments durant aquesta època de l'any.
Projecte Marítim en marxa
Cal recordar que Infosa i les diferents administracions, estan treballant en la posada en marxa del projecte marítim. Els problemes que genera a l'empresa els constants trencaments de la barra del Trabucador, fan necessari pensar en vies alternatives per poder transportar la sal.
L'any passat l'afectació al trànsit dels camions per la barra del Trabucador i per tant la impossibilitat de transportar la sal, va durar sis mesos fins que es va poder refer aquest braç de sorra que uneix la Punta de la Banya on estan ubicades les salines, i la península.
L'objectiu és poder començar a construir les instal·lacions tant de les Salines de la Trinitat, com les de la Ràpita a primers de 2022 i que es puga utilitzar per transportar la sal de la collita del mateix any.
Comença la Salinada a les Salines de la Trinitat
L'objectiu és poder traslladar la sal per via marítima des de les salines fins a la Ràpita a partir de 2022
- Pla general de les Salines de la Trinitat -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
Les nuclears d'Ascó i Vandellòs van produir el 58,8% de l'energia generada a Catalunya l'any 2025 Redacció
-
La CHE, 100 anys d'una gestió de l'Ebre «allunyada i encarcarada» en ple impacte del canvi climàtic A. Lluís
-
-
El Pla de Rodalies 2026-2030 ignora les línies de l’Ebre i Tarragona, segons plataformes d’usuaris Redacció
Publicat el
30 d’agost de 2021 a
les 10:34
Actualitzat el
30 d’agost de 2021 a les
10:45
Et pot interessar
-
Societat
L’IDECE i l’Aube promouen tallers a les escoles per mantenir vius els mosaics agraris
-
Societat
Tortosa impulsa un nou joc interactiu de misteri per a la promoció turística
-
Societat
El nou Centre d'Atenció Primària de Móra d'Ebre agafa forma
-
Societat
El vaixell elèctric La Perla d'Amposta tanca el seu primer any amb 6.500 passatgers
-
Societat
El Govern inverteix prop de 12 milions en la millora del ferm de la xarxa viària de l'Ebre i Tarragona
-
Societat
L’Institut Terra Alta es quedarà amb dues línies de 1r d’ESO i ràtios al límit legal el curs vinent
