La demarcació de Girona va liderar la caiguda del PIB a Catalunya l'any 2020. Segons l'informe Evolució de l'activitat a les províncies espanyoles, publicat aquest dimecres pel Banc d'Espanya, el PIB a les comarques gironines es va reduir un 14,2% respecte a l'exercici anterior, una davallada superior a la mitjana de Catalunya (-11,4%) i del conjunt de l'Estat (-11%).
Barcelona i Tarragona també van caure per sota la mitjana espanyola, amb variacions interanuals del -11,7% i del -11,4%, respectivament, mentre que Lleida va ser l'única demarcació on la caiguda del PIB es va situar per sota la mitjana espanyola, concretament en el -8%.
Segons el Banc d'Espanya, les restriccions a la mobilitat i el pes del turisme en cada una de les províncies són les dues variables més influents per determinar l'evolució del PIB. En aquest sentit, recorda que les tres demarcacions costaneres han estat "més exposades" als efectes de la crisi de la covid-19.
De fet, el Banc d'Espanya subratlla que les majors caigudes de PIB del 2020 es van concentrar a les províncies ubicades en l'arc mediterrani i a les Illes Canàries. A les Balears, per exemple, la davallada interanual del PIB va ser del 27%, mentre que a l'arxipèlag Canari es va situar entorn el -20%. Altres províncies greument afectades per la pandèmia van ser Màlaga (-17%), Alacant (-13,5%) i Granada (-12,6%). Tot i que només deu províncies de l'Estat presenten caigudes del PIB superior a la mitjana espanyola, aquestes representen el 33% de l'economia espanyola.
Per altra banda, l'estudi també posa en relleu l'impacte heterogeni que ha tingut la covid-19 sobre els diferents sectors. El Banc d'Espanya cita el comerç, transport i hostaleria (-24,1%) i les activitats artístiques i recreatives (-24,2%) com a sectors més afectats per la pandèmia, mentre que les activitats financeres (+2,9%), el sector públic (+1,4%) i el sector primari (+4,8%) van experimentar taxes de variació positives.
Cau el PIB de Tarragona en un 11,4%, per sobre de la mitjana espanyola
Girona lidera el rànquing de les demarcacions catalanes en negatiu

- -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de febrer de 2021 a les 19:38
Et pot interessar
-
Societat La instal·lació del pont de la Via Verda a Amposta tallarà l'AP-7 i la C-12
-
Societat Acció a Tortosa en memòria de les persones trans i de Sara Millerey
-
Societat Les entitats ecologistes són admeses com a acusació en cas dels abocaments irregulars a Riba-roja d'Ebre
-
Societat Un programa per afavorir el benestar emocional dels alumnes guanya el Campus Challenge de la URV
-
Societat Deltebre, pioner a les Terres de l’Ebre en la xarxa de Destins Turístics Intel·ligents
-
Societat Una forta pedregada a Morella genera problemes viaris i deixa el paisatge blanc