Un balenó de Cuvier (Ziphius cavirrostris), espècie d'aigües profundes de la qual "es coneix molt poc", ha aparegut mort este dilluns a la platja de la Marjal dels Moros, situada entre Sagunt i Puçol (València). L'Oceanogràfic ha apuntat que "en principi sembla tractar-se d'ell mateix balenó que ha estat vist durant el cap de setmana, primer en aigües de Vinaròs i després a la platja del Trabucador".
[noticia]18126[/noticia]
Es tractaria, per tant, d'un trist desenllaç per a l'albirament d'un veïns este diumenge a la platja del Trabucador, al delta de l'Ebre. La balena havia quedat varada en una zona molt poc profunda, amb un costat encallat a l'arena i sense possibilitat d’alliberar-se per si mateixa. Es tractava d’un exemplar de balena amb bec de Cuvier (Ziphius cavirostris), una espècie de cetaci de la família Ziphiidae que habita en molts mars del món però sol ocupar àrees allunyades de la costa, preferentment en zones amb fondàries superiors als 1.000 m. Està catalogada com a vulnerable pel reial decret 139/2011. Per alguna raó l’animal va aproximar-se massa a la costa de l’Ebre i, a causa de les varietats de fondària del Trabucador, hi va quedar encallat a pocs metres de la barra.
Agents Rurals i tècnics del Centre de Recuperació d’Animals Marins van acudir al lloc de la troballa per intentar alliberar la balena i, de fet, van poder traure-la de l'arena, però va tornar a encallar-se en un altre punt de la badia. Finalment, aprofitant un canal de la barra del Trabucador produït pel temporal Glòria, van poder portar la balena fins a mar obert, on va reprendre el seu camí.
Finalment, l'animal, una femella d'uns cinc metres de llarg i unes dues tones de pes, ha aparegut morta durant el matí d'este dilluns, segons la Xarxa de Varaments, integrada per la Conselleria d'Agricultura, la Universitat de València i la Fundació Oceanogràfic.

- Imatges de la balena varada al Trabucador este diumenge -
- Agents Rurals
ARA A PORTADA
-
-
Els pobles afectats per l'incendi de Paüls preparen un pla de xoc per reparar els danys i evitar més desastres Xavi Llambrich
-
El turisme a la zona de l'incendi de Paüls recupera el pols després de les cancel·lacions inicials Redacció
-
Enxampats cinc individus que circulaven amb 28 quilos de cascall per l'AP-7 a l'Aldea Sílvia Berbís Morelló
-
Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous Redacció
Publicat el 26 de maig de 2020 a les 12:19
Actualitzat el 26 de maig de 2020 a les 13:09
Et pot interessar
-
Societat Piscines municipals del Baix Ebre 2025: horaris, preus i ubicació
-
Societat Tortosa acomiada amb emoció el bomber mort a l’incendi de Paüls
-
Societat Paüls homenatja amb un minut de silenci el bomber mort a l'incendi
-
Societat Dol en silenci a Tortosa per la mort del bomber Antonio Serrano a l'incendi de Paüls
-
Societat La Seguretat Social tornarà a atendre presencialment a Móra d’Ebre
-
Societat Més enllà de l'ordinari: per què passar a negatiu pot ser la millor jugada de la teva foto