Este dimecres al matí, han acollit a Amposta els primers refugiats provinents d’Ucraïna, que han acudit a l’Ajuntament per realitzar els tràmits d’empadronament i escolarització dels menors d’edat. Ho han fet acompanyats d’un veí d’Amposta de nacionalitat ucraïnesa. Són els primers que està previst que aculli la ciutat acompanyats d’alguna de les 28 unitats familiars d’origen ucraïnès veïnes d’Amposta.
Des de la regidoria de Drets Socials i Ciutadania s’ha contactat amb totes les famílies d’Amposta d’origen ucraïnès per conèixer si rebran familiars o amics refugiats i assessorar-los en el tràmit d’empadronament i escolarització, seguint les directrius fixades pel departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya. Estes directrius també fixen que quan una persona ucraïnesa arriba a un municipi sense xarxa se’ls reorienta cap als grans centres d’acollida de refugiats a Barcelona i Girona.
L’Ajuntament també posarà a disposició d’aquestes persones refugiades els recursos disponibles per poder ajudar-los en la seva adaptació.
Amposta acull els primers refugiats d’Ucraïna
L’Ajuntament, com en totes les persones nouvingudes, els ha fet la primera acollida a partir de la qual garantix l’accés a recursos com padró, educació i salut
Ara a portada
Publicat el 09 de març de 2022 a les 18:05
Actualitzat el 09 de març de 2022 a les 18:54
Et pot interessar
-
Societat La CUP aposta per recuperar la gestió pública de l’aigua a Tortosa
-
Societat Kronospan invertirà 30 milions d'euros per instal·lar el primer parc eòlic del polígon industrial Catalunya Sud
-
Societat Les reivindicacions de l'1 de maig a Tortosa: jornada de 37,5 hores i hospital universitari
-
Societat L'Agenda del cap de setmana a les Terres de l'Ebre: del 1 al 4 de maig