Dissabte 17 de juny va tindre lloc l’acte de lliurament dels IV Jocs Florals Escolars de Catalunya, que enguany han guardonat centres educatius ebrencs amb tres primers premis dels vuit que s’han concedit. Estos guardons prenent estimular l’expressió escrita de l’alumnat, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya que molts centres escolars de fet ja realitzen als seus municipis o comarques.
En esta edició, a les set categories ja existents de treballs escrits, se n’ha afegit una de nova, la del conte audiovisual il·lustrat, adreçat a tot l’alumnat de primària i al de primària de les escoles d’educació especial, amb l’objectiu de promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits lingüístic, digital i artístic. En esta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.
Els centres escolars de les Terres de l’Ebre s’han endut tres dels vuit premis que s’han atorgat, essent un d’ells el de la nova categoria de conte audiovisual. Els guanyadors han estat:
Categoria A. Alumnat del cicle inicial d’educació primària. Marc Benavent, del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre, per l’escrit titulat "Els invisibles".
Categoria D. Alumnat d’educació especial d’educació primària. Míriam Fernández, de l’Escola Sant Jordi de l’Ametlla de Mar, per l’escrit titulat "La meva petita caseta blanca".
Categoria H. Conte audiovisual i il·lustrat per a tots els alumnes de primària. Grup de 5è d’educació primària de l’Institut Escola Daniel Mangrané de Tortosa, per l’audiovisual titulat "Nesela i Naim". El treball guanyador de la categoria audiovisual serà produït pel Canal Super3, pel programa "Una mà de contes". La producció es realitzarà conjuntament amb el centre guanyador el primer trimestre del curs 2017-2018 i premiat amb un obsequi per a l’escola.
L’acte va estar presidit per la consellera d’Ensenyament, Meritxell Ruiz, qui va fer lliurament dels premis als guanyadors de les diferents categories del concurs. La directora dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament, Manolita Cid, va poder felicitar directament als centres i alumnes guardonats, encoratjant-los a continuar en esta línia de treball.
Alumnes de tres centres educatius ebrencs s’enduen tres primers premis als Jocs Florals Escolars de Catalunya
Són un estudiant del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre, una de l’Escola Sant Jordi de l’Ametlla de Mar i un grup de 5è d’educació primària de l’Institut Escola Daniel Mangrané de Tortosa
ARA A PORTADA
-
Tortosa rep una subvenció d'1,5 milions d'euros per fer el Centre de Creació Artística als Josepets Redacció
-
Trens Dignes tallarà dissabte la rotonda d'accés a l'AP7 a l'Aldea per exigir millores a les Terres de l'Ebre Redacció
-
La nova temporada d'«El foraster» ja té itinerari: els pobles que visitarà Quim Masferrer el 2026 Redacció
-
-
El Govern assegura que la represa de les obres d'ampliació no alentirà la construcció del nou hospital a Tortosa Redacció
Publicat el 21 de juny de 2017 a les 08:50
Actualitzat el 21 de juny de 2017 a les 10:06
Et pot interessar
-
Societat
Tortosa destina més de 93.000 euros a l'adequació del pavelló firal de Remolins i el Parc de la Fira
-
Societat
La Ràpita renova el parc mòbil amb l'adquisició de set vehicles elèctrics
-
Societat
Amposta engega el Pla de Foment de la Lectura per impulsar l’hàbit lector
-
Societat
Roquetes tanca la Fira de Nadal amb una injecció econòmica al comerç local superior als 30.000 euros
-
Societat
Joan Roig: «El futur d'Alcanar estarà marcat pel canvi climàtic, viurem focalitzats en protegir-nos del que ens ha de venir, que és molt greu»
-
Societat
Interrompuda la circulació a l'R15 entre Faió-La Pobla de Massaluca i Casp i entre Pradell i Móra la Nova
