La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha lliurat avui el Segell Infoparticipa a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local amb un 100% de puntuació a l'Ajuntament d'Alcanar. Al mateix temps, és l'únic de la comarca del Montsià que ha obtingut la màxima puntuació i un dels 43 ajuntaments del total de 947 que té el país.
A la conferència inaugural, Miguel Angel Blanes Climent, tècnic jurídic en el Defensor del Poble del País Valencià, ha felicitat a tots els ajuntaments guardonats i ha recordat que el Segell Infoparticipa "ens ajuda a no només complir llei, sinó també millorar la democràcia i a afavorir la participació ciutadana, estimulant també el dret d'accés a la informació pública. Per tant, el segell Infoparticipa dona prestigi als ajuntaments, però també implica una responsabilitat amb la ciutadania".
Alcanar és el quart any consecutiu que aconsegueix un 100% de puntuació a Infoparticipa, de fet l'Ajuntament treballa intensament per garantir que els portals webs municipals funcionen amb la màxima eficàcia comunicativa i transparència per garantir que tothom puga accedir a la informació sobre l'acció de govern i els serveis que presta l'Ajuntament de forma àgil i útil.
Joan Roig, alcalde d'Alcanar, recorda que "sense l'equip tècnic de l'Ajuntament seria molt difícil obtindre el Segell. És una part poc visible però no anònima. Un agraïment als treballadors i treballadores dels departaments d'intervenció, Secretaria i Comunicació per actualitzar diàriament la informació del web i del portal de transparència i fer que la informació siga més comprensible. Encara ens queda feina per a fer en l'àmbit de la transparència i les dades obertes, però seguim treballant per a millorar progressivament".
A partir dels 48 indicadors establerts pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB, basats en la llei de transparència del 2013, s'atorga el Segell Infoparticipa a les poblacions que obtenen més indicadors positius en funció de la seua població.
Alcanar, l'únic municipi del Montsià que aconsegueix un 100% del Segell Infoparticipa el 2021
Alcanar és el quart any consecutiu que aconsegueix un 100% de puntuació a Infoparticipa

ARA A PORTADA
Publicat el 09 de maig de 2022 a les 20:34
Actualitzat el 09 de maig de 2022 a les 21:05
Et pot interessar
-
Societat La Seguretat Social tornarà a atendre presencialment a Móra d’Ebre
-
Societat Més enllà de l'ordinari: per què passar a negatiu pot ser la millor jugada de la teva foto
-
Societat Seguridad Social i Sexenni, plats forts d'unes festes de la Cinta de Tortosa que s'ampliaran a deu dies
-
Societat La Policia Local d’Amposta identifica tres responsables d’un nou abocament al polígon de l’Oriola
-
Societat «Delta», la primera sèrie de ficció rodada al cor de l’Ebre, s’estrena el 7 de juliol a 3Cat
-
Societat Universitats prem l'accelerador per impulsar els estudis de Medicina al campus ebrenc de la URV