Davant la nova realitat generada per la pandèmia de la covid-19, l'Ajuntament d'Alcanar, amb la col.llaboració de l'Escola Joan Baptista Serra, l'Escola Marjal i l'Institut Sòl de Riu, ha impulsat formacions telemàtiques durant els mesos de desembre i gener per a les famílies de l'alumnat, en el marc de les activitats del Pla educatiu d'entorn.
Maribel Ramon, regidora d'Educació, detalla que "aquestes formacions s'han dirigit de forma gratuïta a tota la comunitat educativa, i sobretot a les famílies que no estan habituades a utilitzar aquestes eines, per tal de conèixer, aprofundir i millorar l'ús dels diferents canals i eines digitals".
Les formacions han estat facilitades per e-dukalia, un centre de formació del municipi, i s'han estructurat en càpsules temàtiques. "El contingut s'ha adaptat en funció de les eines que s'utilitzen en cadascun dels tres centres educatius del municipi amb l'objectiu de donar resposta a la situació causada per la covid-19, en la qual han de conviure la formació presencial i la telemàtica", afegeix Joan Roig, alcalde d'Alcanar.
En concret, el temari que s'ha impartit és l'ús del correu electrònic, google meet, google chat i google classroom. A l'Escola Joan Baptista Serra i l'Escola Marjal la formació s'ha estructurat en tres sessions de 2 hores de durada cadascuna, en les quals també s'han treballat diferents aplicacions de l'entorn de treball Gsuite, que és l'eina que s'utilitza per a fer les classes de manera telemàtica; mentre que a l'institut Sòl de Riu s'ha donat a conèixer l'eina iEduca.
Josep Forcadell, director de l'Escola Joan Baptista Serra d'Alcanar, explica que "sabem que l'aplicació d'un model d'aprenentatge híbrid a vegades no es produeix per la falta de coneixement de com funcionen estes aplicacions, per això, amb les formacions s'ha intentat donar resposta a aquesta necessitat que se'ns està plantejant des de diferents nuclis familiars".
Per la seua banda, Sònia Reverter, directora de l'Escola Marjal de les Cases, valora "molt positivament que s'haja portat a terme aquesta formació perquè totes les famílies puguen enviar correus electrònics o fer videoconferències, ja que per exemple les tutories ara les fem de manera telemàtica". Així mateix, ha donat les gràcies a l'Ajuntament d'Alcanar per "aquesta iniciativa tan positiva que permet acompanyar l'alumnat de l'escola."
Carme Caballé, directora de l'Institut Sòl de Riu d'Alcanar, comenta que estes formacions permetran que "les famílies puguen fer seguiment i donar suport els seus fills i filles en la tasca educativa".
Alcanar impulsa la formació telemàtica per a les famílies dels alumnes dels centres educatius
- Les formacions han estat facilitades per e-dukalia un centre de formació del municipi -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
-
La Comunitat de Regants del Pantà de Riudecanyes demana traspassar aigua de l'Ebre a l'embassament de Siurana TarragonaDigital
-
-
L'òrgan de govern dels Fons Nuclears ultima les bases dels ajuts al sector primari i als autònoms Redacció
-
L'Hospital de Tortosa celebrarà enguany mig segle de vida amb actes lúdics, esportius i culturals Redacció
Publicat el 26 de gener de 2021 a les 18:17
Actualitzat el 26 de gener de 2021 a les 18:32
Et pot interessar
-
Societat
Mel Muria, guardonada amb dues medalles d’or i una d’argent als Premis Internacionals Biolmiel 2025
-
Societat
L’Aldea arranja camins municipals afectats per les pluges torrencials
-
Societat
El COPATE rebrà 900.000 euros del Govern per al control del mosquit i la mosca negra
-
Societat
En marxa les obres d'arranjament de la plaça Carles III de la Ràpita
-
Societat
L’Ajuntament de Roquetes implanta la jornada laboral de 35 hores setmanals
-
Societat
Deu curiositats de Mar Lleixà, la nova alcaldessa de Tortosa
