La secció 2a de l'Audiència de Tarragona i el jurat popular han absolt l'extresorer de la confraria de Sant Pere de la Ràpita, que estava acusat de malversació. L'entitat l'havia denunciat per suposadament haver-se embutxacat 13.200 euros d'un compte corrent de l'ens, però el jurat popular ha considerat per unanimitat "no provat" que els diners en metàl·lic que va retirar del banc entre el 31 de març i el 23 de juny del 2017 se'ls quedés per benefici propi. A més, arran de la declaració d'un dels testimonis, la jutgessa del cas ha demanat a la fiscalia que investigue si la confraria va fer abocaments il·legals a la llacuna de l'Encanyissada del Parc Natural del Delta de l'Ebre durant unes obres en unes cases propietat de l'entitat.
El veredicte del jurat popular ha valorat que no està provat que "totes" les extraccions fetes per l'acusat -fins a 59- durant els quasi tres mesos analitzats "fossen utilitzades amb la intenció de fer-se-les pròpies". De tota manera, el jurat ha rebutjat la versió que va donar l'extresorer respecte que havia dedicat "totes" les retirades de diners a pagar treballs fets per proveïdors, ja que ha trobat que estes feines es van pagar des de la confraria mitjançant factures abonades per transferència bancària.
Amb tot, el tribunal del jurat ha exposat que en les diferents declaracions dels testimonis -entre les quals hi havia les de l'administrativa i l'aleshores president- es va fer referència "a pagaments als guardes o al president" i que "es feien en xecs o en metàl·lic", dels quals durant el judici "no s'ha aportat cap justificant de pagament". De fet, estos dos testimonis van reconèixer pagar gratificacions sense tributar-les i fins i tot no van coincidir en els imports, una situació que pel tribunal suposa que les declaracions van ser "poc veraces".
"Pel jurat hi ha la possibilitat que alguna extracció feta per l'acusat s'hagués utilitzat per fer el pagament d'algunes gratificacions i pel pagament dels treballs indicats", ha manifestat el portaveu del jurat en la lectura del veredicte. Així mateix doncs, s'ha considerat "no provat per unanimitat" que l'extresorer s'aprofités "de la confiança i de la seua condició per treure diners" del compte corrent de l'entitat. També ha rebut el qualificatiu de "no provat per unanimitat" que l'acusat no dediqués "les quantitats extretes a les finalitats per les quals havia estat autoritzat". Així doncs, pel tribunal no s'ha provat que l'acusat s'apoderés "de totes les quantitats obtingudes mitjançant la retirada en caixer que són objecte de reclamació amb perjudici de la confraria".
Absolt l'extresorer de la confraria de Sant Pere de la Ràpita acusat d'embutxacar-se 13.200 euros
La jutgessa demana que la fiscalia investigue si l'ens va fer abocaments il·legals a una llacuna del delta de l'Ebre
ARA A PORTADA
-
Deltebre lamenta que el govern espanyol insisteixi en un atermenament que amenaça el municipi i el Delta Redacció
-
-
Les XIII Jornades Gastronòmiques de la Galera de les Terres de l'Ebre arranquen el 6 de febrer Redacció
-
El Consell Comarcal de la Terra Alta estudia com recuperar la gestió de residus voluminosos als municipis Redacció
-
Publicat el
26 d’octubre de 2022 a
les 20:24
Actualitzat el
26 d’octubre de 2022 a les
20:29
Et pot interessar
-
Societat
L'Ajuntament de Tortosa convoca la 2a edició dels Premis 8M a les Dones Tortosines
-
Societat
Ulldecona inicia la licitació de les obres d’arranjament de camins rurals per 900.000 euros
-
Societat
El Govern de l'Estat torna a iniciar el procés per delimitar el terme municipal de Deltebre
-
Societat
Oberta en horari nocturn la línia Barcelona-Sant Vicenç de Calders per Vilanova per als trens de mercaderies
-
Societat
Tortosa programa actes en memòria de les víctimes de l'Holocaust i pels drets humans
-
Societat
Tresorantic torna al pavelló firal de Remolins amb uns 50 expositors
