Vint-i-dos xiquetes i xiquets de quart i cinquè dels sis centres d’educació primària i el centre d’educació especial de la ciutat van constituir, dissabte 17 de febrer, el primer Consell d’Infants d’Amposta.
Ho van fer en un emotiu acte al saló de plens on, davant de famílies, representants dels centres educatius i càrrecs electes de l’Ajuntament, van acceptar ajudar en la millora d’Amposta amb la seua veu i les seues idees.
Escollits per sorteig entre l’alumnat de quart i cinquè d’aquests centres educatius després de diferents sessions formatives en participació, els infants es reuniran un cop al mes. Treballaran en l’encàrrec que l’alcalde, Adam Tomàs, qui presideix el Consell, els hi va fer el mateix dissabte. "Els xiquets i xiquetes, no només teniu la capacitat i dret a participar, sinó que les persones adultes necessitem la vostra col·laboració en el govern de les ciutats", va dir-los. "Les persones adultes ens oblidem què significa ser infant, i això ens porta a decisions no massa encertades, per això, a partir d’avui, començarem a treballar plegats perquè volem una ciutat amb mirada d’infants, una mirada jove, creativa, sense complexos, una mirada dels infants del futur". "Us demanem que a partir d’ara ens aporteu les vostres idees en circulació i mobilitat sostenible; parcs i jardins i reciclatge i civisme", va dir-lo.
La creació del Consell d’Infants, una de les accions del Pla Local d’Infància i Adolescència (PLIA), és també la mesura 117 del Pla d’Acció Municipal per al mandat 2023-2027.
Vint-i-dos infants constitueixen el primer Consell d’Infants d’Amposta
Durant un any i un cop al mes es reuniran i treballaran idees en circulació i mobilitat sostenible, parcs i jardins i reciclatge i civisme
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de febrer de 2024 a
les 17:54
Actualitzat el
19 de febrer de 2024 a les
18:01
Et pot interessar
-
Política
Mar Lleixà atribueix el bloqueig del gerent de Gesat a una interpretació dels estatuts
-
Política
El consell de Gesat Tortosa tomba el nomenament d’Òscar Subirats com a gerent
-
Política
Junts i el PSC aposten per la continuïtat institucional a l'Ampolla mentre continua la investigació a l'alcalde
-
Política
L'Ajuntament de Tortosa designa el periodista Josep Bayerri Raga nou cronista oficial de la ciutat
-
Política
El Consell Comarcal del Baix Ebre suma 419.000 euros als serveis socials i alleugereix els ajuntaments
-
Política
L’oposició de l’Ampolla exigeix explicacions immediates davant la investigació judicial de l’alcalde
