L’Ajuntament de Tortosa ha tombat esta tarda les dos mocions que havia presentat la CUP, amb el suport de més d’un centenar signatures, demanant declarar “il·legítim” una part del deute municipal, d’una banda, i reclamant, en el segon cas, una auditoria externa als hospitals de Tortosa gestionats per Sagessa. El govern de CiU, i també part de l’oposició, han negat que s’estiga investigant l’hospital de Jesús en el marc del cas Innova, com ha denunciat públicament la CUP.
En la primera moció sobre el deute ha estat rebutjada amb els vots en contra del govern municipal, CiU, i del PP i PxC, mentre que ERC, ICV-Entesa per Tortosa, i PSC hi ha donat suport. Segons ho ha justificat la portaveu del govern municipal, Meritxell Roigé, "el deute existeix i no podem no complir la legalitat, aquí no ens hi trobaran".
“Des de CUP Tortosa lamentem que una vegada més, la classe política, la casta política, trie la direcció contrària a les necessitats de les persones”, exposa en una nota de premsa. També assegura en el comunicat que “avui més que mai la percepció popular veu la banca com una de les grans culpables de l'actual situació econòmica però els grans partits polítics s'encarreguen de protegir a eixa banca, a la que deuen massa diners”. Segons la CUP, “declarant il·legítim una part del deute, avui l'ajuntament de Tortosa tenia l'oportunitat de fer pedagogia i encarar amb valentia el problema del finançament dels ajuntaments, però CiU ha preferit seguir el camí marcat pels mercats i la banca, el mateix camí que ens ha dut a l'actual situació de precarietat laboral, atur, retallades, pobresa... Una decisió més difícil d'entendre, sabent que el mateix partit en altres poblacions havia aprovat aquesta mateixa moció i donada l'actual situació de pobresa que pateix la ciutat”.
La segona moció relativa a l'auditoria externa, amb la col·laboració de la interventora de l’ajuntament als hospitals de Tortosa gestionats per Sagessa, ha estat votada en contra per CiU, PSC, PP i PxC i amb l'abstenció d'ERC i el vot a favor d'ICV.
“Entenem esta negativa com una manca de responsabilitat política i transparència democràtica, ja que entenem que el fet que dos hospitals municipals estiguen gestionats per Sagessa, una empresa investigada policial i judicialment per presumpta corrupció, hauria de ser suficient perquè, tant el govern de la ciutat com alguns partits de l’oposició, prengueren mesures per assegurar-se que la nostra ciutat no s’estan malbaratant diners públics”.
Tortosa tomba les mocions sobre el deute il·legítim i l’auditoria externa a Sagessa
Política
El ple de l'Ajuntament rebutja les propostes que havia presentat la CUP | Govern i oposició neguen que l'hospital de Jesús estiga sent investigat judicialment
ARA A PORTADA
-
Societat Tortosa ajorna els focs de la Cinta a l'11 de setembre per l’alt risc d’incendi Joan Navarro
-
-
-
Societat Fiscalia rebaixa la petició de presó per a l'exgerent de la cooperativa de l'Aldea per les dilacions indegudes ACN
-
Política El TSJC es resisteix a amnistiar Jové i Salvadó malgrat la sentència d'Europa Bernat Surroca Albet
Publicat el
07 de juliol de 2014 a
les 22:11
Et pot interessar
-
Política
Roquetes eleva fins als 50.000 euros la partida dels pressupostos participatius
-
Política
Tortosa posa dos solars municipals a disposició per construir 50 habitatges de lloguer assequible
-
Política
Amposta triplica la inversió en el manteniment del cementeri municipal, fins als 110.000 euros anuals
-
Política
Els exfuncionaris de Camarles acusen el govern local de buscar «rèdit polític» amb el cas dels pagaments irregulars
-
Política
La Diputació de Tarragona injecta 2,96 milions a l’Ebre per reparar els efectes dels temporals i l'incendi de Paüls
-
Política
Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros
