El portaveu del moviment antitransvasament ha atribuït a Ros la voluntat de "voler amagar la realitat", en concret el vot crític però a la fi i al cap favorable al pla emès per la Paeria en la reunió del consell de l'Aigua de la demarcació celebrat dijous. "Per molt que el vot fos crític per demanar una ampliació de 14 a 18 hm3 anuals el cabal ambiental de l'Ebre, allò que compta és que ha estat a favor del pla, i jo no sé si pretén provocar una confrontació territorial, però sí que sé que el soroll va molt bé per despistar".
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, s'ha explaiat en les seues critiques a Ros: "S'equivoca si el que vol és donar una visió de confrontació territorial i a més això és una gran irresponsabilitat". Segons Bel, "resulta patètic dir que la Generalitat no dona suport a l'agricultura i els regadius de Catalunya, perquè en cap moment hem qüestionat el Xerta-Sénia i el Segarra-Garrigues, el problema no està a Catalunya, està a les grans reserves d'aigua per als regadius d'Aragó i Navarra, i Ros hauria d'explicar a quins interessos servix, de la mateixa manera que el PSC haurà de posicionar-se sobre el pla davant el Parlament, perquè hi arribarà". El conseller de Agricultura, Josep Maria Pelegrí, per la seua banda, l'ha acusa de "crear alarmisme" per afirmar que sense el pla l'agricultura està en risc.
De fet, tant la diputada socialista Núria Ventura com l'alcalde de Sant Jaume d'Enveja, Joan Castor Gonell, s'han pronunciat molt durament contra el pla de conca aprovat a Saragossa.

ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juliol de 2013 a les 12:20
Et pot interessar
-
Política Tortosa impulsa la regeneració de la ciutat històrica amb la participació ciutadana
-
Política El conseller d'Esports visita les instal·lacions esportives municipals de Tortosa
-
Política Illa afirma que el Govern està agilitzant el planejament del futur hospital
-
Política Acusen l’extrema dreta de judicialitzar la retirada del monument franquista de Tortosa
-
Política Salvadó revalida la presidència de la Federació d'Esquerra en imposar-se a la candidatura de Rué
-
Política El clavegueram del Poble Nou es modernitza per garantir un futur sostenible