El portaveu del moviment antitransvasament ha atribuït a Ros la voluntat de "voler amagar la realitat", en concret el vot crític però a la fi i al cap favorable al pla emès per la Paeria en la reunió del consell de l'Aigua de la demarcació celebrat dijous. "Per molt que el vot fos crític per demanar una ampliació de 14 a 18 hm3 anuals el cabal ambiental de l'Ebre, allò que compta és que ha estat a favor del pla, i jo no sé si pretén provocar una confrontació territorial, però sí que sé que el soroll va molt bé per despistar".
L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, s'ha explaiat en les seues critiques a Ros: "S'equivoca si el que vol és donar una visió de confrontació territorial i a més això és una gran irresponsabilitat". Segons Bel, "resulta patètic dir que la Generalitat no dona suport a l'agricultura i els regadius de Catalunya, perquè en cap moment hem qüestionat el Xerta-Sénia i el Segarra-Garrigues, el problema no està a Catalunya, està a les grans reserves d'aigua per als regadius d'Aragó i Navarra, i Ros hauria d'explicar a quins interessos servix, de la mateixa manera que el PSC haurà de posicionar-se sobre el pla davant el Parlament, perquè hi arribarà". El conseller de Agricultura, Josep Maria Pelegrí, per la seua banda, l'ha acusa de "crear alarmisme" per afirmar que sense el pla l'agricultura està en risc.
De fet, tant la diputada socialista Núria Ventura com l'alcalde de Sant Jaume d'Enveja, Joan Castor Gonell, s'han pronunciat molt durament contra el pla de conca aprovat a Saragossa.
ARA A PORTADA
-
La Cooperativa de l’Aldea i els afectats pacten una compensació de 880.000 euros amb BDO, Mapfre i l’auditor Redacció
-
Junts i el PSC aposten per la continuïtat institucional a l'Ampolla mentre continua la investigació a l'alcalde
-
Trens Dignes reclama concrecions immediates i pressupost per al tren-tram i la intermodal de l’Ebre Redacció
-
Adjudiquen les instal·lacions que permetran la continuïtat de l'R-16 de Vila-seca a Tortosa TarragonaDigital
-
Publicat el
06 de juliol de 2013 a
les 12:20
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Tortosa designa el periodista Josep Bayerri Raga nou cronista oficial de la ciutat
-
Política
El Consell Comarcal del Baix Ebre suma 419.000 euros als serveis socials i alleugereix els ajuntaments
-
Política
L’oposició de l’Ampolla exigeix explicacions immediates davant la investigació judicial de l’alcalde
-
Política
ERC Ebre oposarà resistència al populisme amb la mirada posada en les municipals
-
Política
Aagesen es compromet a portar els fons europeus de resiliència hídrica al delta de l’Ebre
-
Política
Amposta destinarà 1,25 milions del superàvit a noves inversions municipals
