Movem Tortosa torna a reclamar la creació d’almenys dos llars d’infants públiques, una a cada banda de riu, per tal d’acabar amb el greuge que suposa per als tortosins i tortosines no comptar amb cap llar d’infants pública al seu nucli urbà, tenint en compte la gratuïtat en l’ensenyament per a l’etapa de 0-2 anys per a les llars públiques vigent des d’este curs.
A este fet, cal sumar les recents subvencions als ens locals convocades per la Generalitat de Catalunya destinades al finançament de llars d’infants públiques a través dels fons europeus Next Generation. La finalitat de la subvenció és l’increment de places públiques accessibles, assequibles, inclusives i d’alta qualitat, del primer cicle d’educació infantil, col·laborant en el finançament dels centres per a impartir aquests ensenyaments.
Segons l’Ordre EDU/11/2023, de 25 de gener, que aprova les bases reguladores per a la concessió d’aquestes subvencions, l’objectiu a nivell de Catalunya és la creació de 10.884 noves places públiques de primer cicle d’educació infantil fins al 2024. L’import de la subvenció serà del 100% del pressupost, fins a una quantitat màxima de 10.195 euros per cada nova plaça creada i cal tenir en compte que les actuacions subvencionables són la construcció de noves llars d’infants, així com la reforma, rehabilitació o creació de noves aules partint d’edificis existents, a més a més de l’equipament necessari i despeses corrents de personal i de funcionament.
Movem Tortosa ja va anunciar la convocatòria d’estes subvencions al 2022 i va instar al seu moment al govern municipal a tirar endavant almenys una llar d’infants pública al nucli urbà i ho va portar a debat al Ple municipal amb una moció que es va aprovar per unanimitat. Tanmateix, Movem Tortosa també va situar la creació d’esta llar d’infants pública com a condició per negociar els pressupostos municipals, tot i ser rebutjada.
Ara davant la presentació de les subvencions per a la creació de llars d’infants públiques sorgides gràcies a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat, Jordi Jordan, com a portaveu de Movem Tortosa, torna a insistir "en la necessitat de que el govern municipal s’acolleixi a aquestes subvencions per tirar endavant aquest projecte". En este sentit, Jordan ha demanat “buscar solucions per consensuar la millor fórmula per aconseguir aquestes ajudes, si a partir d’edificis de propietat municipal o bé de nova construcció. Estem disposats a escoltar totes les opcions disponibles per tal de decidir quina és la millor per la ciutat. Per a nosaltres el que està clar és que no ens hi podem quedar fora i hem d’actuar sense retards i amb consens”.
Movem Tortosa torna a reclamar dos llars d’infants públiques, una a cada banda de riu
Tortosa no disposa de cap llar d'infants pública al seu nucli urbà
- Llar d’Infants -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Móra d'Ebre exigeix el retorn de l'helicòpter del SEM i la validació dels terrenys del nou heliport Redacció
-
El PSC assegura que el Govern treballa per ubicar temporalment l’helicòpter del SEM a la Ribera d’Ebre Redacció
-
-
La Comunitat de Regants de la Terra Alta modernitza la xarxa de reg per fer-la més eficient Redacció
-
Publicat el
13 de febrer de 2023 a
les 09:43
Actualitzat el
13 de febrer de 2023 a les
09:51
Et pot interessar
-
Política
Tortosa reorganitza el servei de neteja i crea equips de manteniment per als punts conflictius
-
Política
El Govern planteja un pla a quinze anys amb actuacions per protegir el delta de l'Ebre
-
Política
Deltebre limita els habitatges d'ús turístics a deu per cada cent habitants
-
Política
Itziar Segarra, nova directora general de Política Marítima i Pesca Sostenible en substitució de Toni Espanya
-
Política
L'Ajuntament de la Ràpita fixa en 6,8 dies el pagament mitjà a proveïdors
-
Política
El Consell Comarcal de la Terra Alta i l'Ajuntament de Gandesa promouran Treball a les Comarques
