El Consell Nacional de les Joventuts d’Esquerra Republicana va aprovar este dissabte a Granollers rebutjar els espectacles amb bous, sumant-se així als moviment socials i animalistes que demanen l'eradicació de les festes que utilitzen l'animal com a font de diversió.
Des de fa unes setmanes ha ressorgit el debat degut als diversos incidents d'este estiu a Amposta, a la Festa Major de Vidreres -on 19 persones van resultar ferides en saltar un bou la barrera- i a Cardona.
El text aprovat per l’organització política juvenil vinculada a ERC remarca que “la llei catalana del 2010 ha resultat insuficient” i que malgrat “la importància històrica, econòmica i cultural” que representen els correbous, estos “no són compatibles amb els valors de respecte i recerca del benestar animal que hem de defensar com a societat”.
La resolució no només fa referència als correbous, sinó que també critica els bous al carrer, bous embolats, capllaçats i a la mar, en tant que “són festes on s’utilitza l’animal amb una finalitat recreativa, provocant-li dolor, estrès o vexant-lo” i defensa que “han de deixar d’existir i ser prohibides pel Parlament de Catalunya”. Per este motiu, la diputada del Jovent Republicà al Parlament, Rut Ribas, ja ha avançat que el seu vot a les decisions parlamentàries que es produeixin sobre esta matèria aniran en esta línia.
Les joventuts d'ERC es posicionen en contra dels correbous
La resolució aprovada per l'organitzacio política també critica els bous al carrer, bous embolats, capllaçats i a la mar, en tant que “són festes on s'utilitza l'animal amb una finalitat recreativa, provocant-li dolor, estrès o vexant-lo”
ARA A PORTADA
-
Cinta Galiana: «Hi ha una manca de lideratge i coordinació sobre els transports a les Terres de l’Ebre» Xavi Llambrich
-
-
-
L’atenció en salut mental a infants i joves es dispara a l’Ebre gràcies als nous serveis a domicili Redacció
-
La pel·lícula Sirat, amb la canareva Andrea Queralt a la producció, opta a la Palma d’Or Sílvia Berbís
Publicat el 23 de setembre de 2019 a les 09:34
Actualitzat el 23 de setembre de 2019 a les 09:52
Et pot interessar
-
Política Anul·lada la tercera condemna a un home empresonat per violacions del 1991
-
Política El preu públic de les llars d'infants municipals de Tortosa dependrà de la renda familiar
-
Política Amposta prorroga un any el conveni amb el Sareb per a la cessió d’ús de set habitatges de lloguer social
-
Política L'Ajuntament de Tortosa estudia accions legals davant possibles irregularitats en l'adjudicació d'obres a la SAMO