L'Ajuntament d'Amposta ha tancat el pressupost del 2020 amb un 42,81% d'endeutament consolidat (un 55,66% del consistori i un 29,44% de l'Hospital Comarcal). Això representa un 22% menys que el 2015. Els comptes de l'any passat han donat un estalvi net positiu d'1,3 milions, i el consistori té 2 milions d'euros de saldos bancaris i una pòlissa pagada de 3 milions d'euros concertada per fer front a la situació de la covid. La baixada de recaptació pel tancament de serveis durant el confinament i les inversions finançades amb préstec han suposat, en termes d'estabilitat, un finançament de 2 milions d'euros. Els comptes passaran a aprovació al plenari d'este dilluns al vespre.
La reducció de l'endeutament permetrà a l'Ajuntament sol·licitar un nou préstec per fer inversions, com ha assenyalat l'alcalde Adam Tomàs. "Encara ho estem estudiant però voldríem fer un préstec de 6 MEUR que ens permetria fer inversions per més de 7,5 MEUR", ha explicat Tomàs.
En el ple d'aquest mes d'abril també es portarà a aprovació inicial dues ordenances, l'ordenança reguladora de patrocinis privats a activitats municipals per permetre que empreses privades puguin patrocinar els esdeveniments culturals, socials i esportius que organitza l'Ajuntament, i la modificació de l'ordenança general de subvencions, per millorar l'eficiència del procediment.
També es debatrà l'aprovació de la instrucció a l'empresa municipal Amposta Serveis Municipals (Amsermu) per a la gestió de les platges. Amsermu s'encarregarà de fer complir l'ordenança municipal de pesca, de pernoctació, i tot allò que fa referència a l'ordenació de l'aparcament que s'està treballant amb el Parc Natural del Delta de l'Ebre. "Volem posar ordre i acabar amb aquesta sensació de descontrol que potser s'ha traslladat aquesta Setmana Santa", ha dit l'alcalde.
L'Ajuntament d'Amposta redueix l'endeutament un 22% respecte del 2015
L'estalvi net de l'exercici 2020 és d'1,3 MEUR
ARA A PORTADA
Publicat el 26 d’abril de 2021 a les 18:57
Actualitzat el 26 d’abril de 2021 a les 19:03
Et pot interessar
-
Política El republicà Joan Aubanell agafa el relleu de Lluís Agut a la presidència del consell comarcal de la Terra Alta
-
Política Junts per Tortosa exigeix els informes que descarten Ferreries per al nou hospital i denuncia un «retard electoralista»
-
Política El govern d’Alcanar aparta una regidora arran d’una investigació per fets «potencialment delictius»
-
Política Continuen les acusacions creuades entre Junts i Esquerra a l'Ampolla
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar
-
Política Aprovat un manifest a favor de la gigafactoria d'IA a Móra la Nova