La sala del contenciós administratiu del TSJC ha resolt en contra de recurs que havia interposat el Consorci d'Aigües de Tarragona (CAT) davant del requeriment de la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública de la Generalitat (GAIP) perquè fessin arribar la informació de les retribucions dels seus membres a la CUP.
Recordem que la CUP va interposar a principis de 2019 una queixa al GAIP, després de sol·licitar aquesta informació al CAT en detectar que no estaven publicant la informació. En aquell moment el GAIP va resoldre favorablement a la denúncia establint un termini perquè el CAT enviés la informació que no va complir. Els cupaires van requerir esta informació quan Meritxell Roigé, alcaldessa de l'ajuntament de Tortosa, presidia el CAT, per la qual cosa va rebre les crítiques del anticapitalistes que han demanat en diverses ocasions la dissolució
progressiva de l'organisme encarregat de gestionar el transvasament del riu Ebre a Tarragona. "Solament entendríem la presidència d'un representant ebrenc si és per desmantellar la infraestructura del mal anomenat minitransvasament i la dissolució del CAT" han assegurat. Desde la CUP lamenten que un organisme públic, "que funciona amb diners
públics de tots i totes les ciutadanes sigui una institució opaca que es nega a ser transparent en la gestió dels diners públics i acabe convertint-se en una agència de col·locació de polítics ebrencs".
Des de la CUP han volgut recordar que mentre existeixi esta infraestructura, "sempre hi haurà una porta oberta per facilitar un gran transvasament a Barcelona" i que cal apostar per un nou model de gestió que contempli l'aigua com un bé comú i escàs i no com un recurs infinit.
La Justícia dóna la raó a la CUP, el CAT haurà de publicar les retribucions dels seus membres
Política
Des de la CUP han volgut recordar que mentre existeixi esta infraestructura, "sempre hi haurà una porta oberta per facilitar un gran transvasament a Barcelona"
ARA A PORTADA
-
Política Els exfuncionaris de Camarles acusen el govern local de buscar «rèdit polític» amb el cas dels pagaments irregulars Joan Navarro
-
Política Camarles denuncia la lentitud de la causa pels presumptes pagaments irregulars de 742.000 euros Joan Navarro
-
Successos Segona detenció per la venda de samarretes falsificades: 867 peces intervingudes a Amposta Joan Navarro
-
Política La Diputació de Tarragona injecta 2,96 milions a l’Ebre per reparar els efectes dels temporals i l'incendi de Paüls Joan Navarro
-
Publicat el
27 de setembre de 2021 a
les 18:53
Actualitzat el
27 de setembre de 2021 a les
19:03
Et pot interessar
-
Política
El Ple d'Amposta aprova la concessió de l’edifici que acollirà els estudis d’Odontologia
-
Política
Illa anuncia 2 milions d’euros per reforçar l’Observatori de l’Ebre en plena jornada de l’eclipsi
-
Política
La calor extrema modifica el calendari de les obres del Temple i els aparcaments de Renfe a Tortosa
-
Política
L'alcalde de l'Ampolla nega que vulga dimitir a l'octubre però es guarda la decisió sobre el seu futur polític
-
Política
El soci privat d'Aigües de Tortosa demanda l'Ajuntament i reclama més de 700.000 euros de pèrdues
-
Política
Nou municipis de les Terres de l'Ebre opten a la segona convocatòria de subvencions del Pla de Barris
