La Fiscalia de Barcelona demanarà la imputació de 44 alcaldes que presumptament van cobrar sobresous a través de dietes de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i ho farà després de l'estiu, previsiblement el setembre, segons han informat a Europa Press fonts judicials. Entre el llistat d’alcaldes que figuren a l’informe dels mossos per haver cobrat de forma suposadament irregular hi ha l’alcaldessa de Tivenys, Maria J. Beltran, la qual ha defensat a aguaita.cat que en el seu cas la compensació rebuda el 2011 i 2012, que va percebre com a dietes i desplaçaments, “està més que justificada”, tenint en compte els viatges de 200 quilòmetres per assistir a reunions.
La Fiscalia ho ha decidit després de la sortida a la llum, dins de la investigació del 'cas Mercuri', d'un informe dels Mossos d'Esquadra que recull presumptes sobresous a 44 alcaldes (23 del PSC, 8 d'ERC, 4 d'ICV, 5 de CiU, 2 del PP, 1 d'OISC-AM i 1 de DEVD) entre el 2011 i el 2012. La Plataforma Sabadell Lliure de Corrupció, acusació popular en esta causa que investiga una jutge de la ciutat, ha vinculat el començament de les irregularitats a l'arribada a la presidència el 2004 de l'exalcalde de Sabadell Manuel Bustos, imputat per diversos delictes en el 'cas Mercuri'.
La Comissió Gestora del PSC ha demanat als càrrecs públics socialistes que han cobrat els suposats sobresous que els retornen a la Federació "mentre no es justifique plenament que s'ajusten a la normativa vigent". En un comunicat, el PSC es mostra convençut que "en cap cas hi ha hagut ànim d'enriquiment irregular per cap dels càrrecs públics" però davant la sensibilitat ciutadana en estos casos, demana el retorn dels imports i lamenten que esta situació puga ser assimilada a altres conductes irregulars del tot intolerants. Els càrrecs de CiU, ERC i ICV també tornen el que van cobrar a l'espera que s'aclarisca la situació.
Exhaustiva anàlisi
Per la seua banda, la Federació de Municipis de Catalunya ha obert una “exhaustiva anàlisi” de la gestió realitzada abans de l’any 2013, segons el comunicat que ha fet públic esta tarda. Segons els resultats que s’obtinguen d’esta anàlisi, l’organisme “es reserva el nostre dret a interposar i dur a terme totes aquelles actuacions que considerem adients en la defensa d’institucions, persones i també, perquè no dir-ho, del propi compromís adquirit amb els nostres conciutadans”, exposa la nota.
La Fiscalia citarà a declarar els 44 càrrecs, entre ells Beltran, pel cas dels sobresous de la FMC
ARA A PORTADA
-
-
El jutjat d'Amposta investiga dues persones per la venda il·lícita de monedes històriques d’alt valor Redacció
-
L'helicòpter del SEM amb base a Móra d'Ebre es traslladarà a Reus fins disposar del nou heliport Redacció
-
-
Tortosa completa la primera fase de la renovació del gimnàs del WIN i el nou espai de fitnes al solàrium Redacció
Publicat el
04 de juliol de 2014 a
les 17:31
Et pot interessar
-
Política
Llum verda als estudis previs per a la remodelació integral de l’edifici històric de l’Escola Carles III de la Ràpita
-
Política
La consolidació del Poble Vell de Corbera d’Ebre continua encallada per manca de finançament
-
Política
«A les pròximes eleccions encapçalaré la candidatura, esperant que la gent m’hagi entès»
-
Política
L'Ajuntament d'Amposta reformula els contractes de neteja i jardineria després d’anys de queixes veïnals
-
Política
El ple de Tortosa denuncia la manca de seguretat, fiabilitat i qualitat del servei de Rodalies
-
Política
Alcanar executarà la naturalització del barranc de Sant Jaume per «retornar l'espai hidràulic a l'aigua»
