El Ple de l'Ajuntament d'Alcanar va aprovar la declaració el passat dimarts 6 de novembre amb els vots a favor dels grups que la van presentar, ERC i CiU, mentre que el PSC i el PP hi van votar en contra. Alcanar també va demanar en el mateix text al Parlament de Catalunya que assumisca la plena sobirania de la nació catalana, "en la perspectiva de la constitució d'un estat català lliure, independent, democràtic i social", i el va instar a convocar, quan escaigui, una consulta sobre la independència de Catalunya.
El primer municipi que es va declarar "territori català lliure i sobirà" ho va fer el 3 de setembre de 2012, i des de llavors ja en són més de 150 a tot Catalunya, xifra que representa més d'un 15 % del total de municipis catalans. Davant l'actuació de la delegada del Govern espanyol, Esquerra d'Alcanar ha manifestat en una nota la seua "repulsa", afirmant que "no té altre objectiu que intentar impedir el procés democràtic iniciat a Catalunya" i afegint que "representa un atac a la legitimitat i sobirania del poble català". Esquerra d'Alcanar afirma que "ni la Delegació del Govern ni ningú podrà aturar el camí cap a la llibertat del nostre país i des d'Esquerra seguirem treballant incansablement i decididament perquè aquest procés acabi amb èxit, assolint l'estat català independent".
La delegada del Govern espanyol continua amb Alcanar la croada contra els municipis declarats territori català, lliure i sobirà
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de març de 2013 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Política
La Diputació destina més de 140.000 euros al manteniment i promoció de les vies verdes de les Terres de l’Ebre
-
Política
Ulldecona projecta millores clau en mobilitat i seguretat viària
-
Política
L’Ametlla de Mar redefineix les retribucions del govern amb un estalvi de 170.000 euros
-
Política
El Consell Comarcal del Baix Ebre canalitza prop de 3 milions dels fons de transició nuclear
-
Política
Mar Lleixà denuncia «assetjament personal» de Junts per Tortosa
-
Política
ERC reclama a Adif el traspàs de les estacions de tren ebrenques en desús
