Finalment, s'ha arribat a un acord per governar l'Ajuntament de l'Ametlla de Mar durant la propera legislatura. Junts per l'Ametlla i el Partit dels Socialistes de Catalunya, aposten per un canvi d’alcaldia al consistori.
Junts i PSC encapçalades per Eva del Amo i Xavier de la Fuente impediran que Jordi Gaseni, que encapçala la llista d'ERC, la llista amb més vots a les eleccions del passat 28 de maig, torne a ser alcalde del municipi. Finalment hi haurà canvi, una opció que tant Junts com el PSC van defensar durant la campanya electoral.
El document signat este matí de dijous argumenta la necessitat d’un canvi en la gestió política municipal que prioritze la qualitat dels serveis, la planificació estratègica de l’Ametlla de Mar, la cohesió territorial dels diferents nuclis poblacionals. També marca com a fites del nou consistori l’assoliment de la capitalitat turística de les Terres de l'Ebre i la implantació de sectors industrials alternatius, la modernització de l’Administració i l’atenció ciutadana, i la reducció del deute públic.
Junts i PSC pacten el govern municipal de l’Ametlla de Mar
Eva del Amo de Junts serà alcaldessa durant els 34 primers mesos i Xavier de la Fuente del PSC ho serà els últims 14 mesos.
ARA A PORTADA
-
Les primeres llavors d'ostra rissada produïdes a l'IRTA de la Ràpita ja creixen a les badies del delta de l'Ebre Redacció
-
El republicà Joan Aubanell agafa el relleu de Lluís Agut a la presidència del consell comarcal de la Terra Alta Sílvia Berbís Morelló
-
-
-
Nous serveis d'autobús entre Gandesa i pobles de la Terra Alta i més connexions amb Tortosa Redacció
Publicat el 15 de juny de 2023 a les 11:43
Actualitzat el 25 de març de 2024 a les 14:26
L’acord contempla que Junts per l’Ametlla de Mar assolirà l’alcaldia durant els 34 primers mesos i el PSC durant els últims catorze mesos de legislatura.
A més, concreta que el PSC gestionarà les regidories d’Urbanisme, Planificació estratègica, Pesca, Governació, Educació, Cultura, Mitjans informatius, mobilitat i infraestructures. Per la seua part, Junts x l’Ametlla de Mar gestionarà totes les altres regidories existents.
Este pacte entre Junts i el PSC posa fi a vuit anys d’alcaldia del republicà Jordi Gaseni i del pacte d’ERC i Entesa per la Cala al govern municipal.
El ple de constitució del nou ajuntament tindrà lloc dissabte a les 10.30 h.
Et pot interessar
-
Política Junts per Tortosa exigeix els informes que descarten Ferreries per al nou hospital i denuncia un «retard electoralista»
-
Política El govern d’Alcanar aparta una regidora arran d’una investigació per fets «potencialment delictius»
-
Política Continuen les acusacions creuades entre Junts i Esquerra a l'Ampolla
-
Política ERC vol una consulta ciutadana sobre la venda de la residència d’avis de l’Ametlla de Mar
-
Política Aprovat un manifest a favor de la gigafactoria d'IA a Móra la Nova
-
Política Amposta destinarà 850.000 euros a un Centre d'Interpretació de la Festa i la Cultura dels Bous