L'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan, ha celebrat l'aprovació dels comptes d'Aigües de Tortosa per al 2025. Els comptes s'han aprovat amb els vots dels grups de Movem Tortosa-PSC i ERC, el vot en contra de Junts per Tortosa, i l'absència dels tres representants de la part privada d'Aigües de Tortosa. Jordan, però ha lamentat els "intents de bloqueig" per part del grup municipal de Junts per Tortosa, tot recordant que els governs anteriors de Ferran Bel i Meritxell Roigé "van vendre" el 49% de les accions de l'antiga Empresa Municipal de Serveis Públics (EMSP) a les empreses Aigües de València i Aigües de Catalunya.
"Avui s'han aprovat els comptes amb una majoria simple, perquè la part privada d'Aigües de Tortosa no s'ha presentat, ja que exigeixen el compliment de tots els plecs que en el seu dia la senyora Roigé va aprovar quan va malvendre l'empresa d'aigües", ha remarcat Jordan. En este sentit, l'alcalde ha lamentat que la portaveu de Junts per Tortosa haja provocat una "situació esperpèntica" quan ha abandonat la reunió del consell d'administració en el moment en què ell mateix ha fet notar que "la senyora Roigé va mentir" en una roda de premsa, quan va assegurar que Aigües de Tortosa havia tancat l'any anterior amb beneficis. "Durant els dos últims anys, l'empresa d'aigües ha tancat amb pèrdues, amb xifres en negatiu de 66.000 euros el 2023 i de 84.000 euros el 2022, i esta era una informació que ella coneixia. Quan he fet evident això, s'ha aixecat i ha marxat per no continuar escoltant les veritats", ha assenyalat Jordan, tot lamentat la "falta de respecte" de la portaveu de Junts per Tortosa als membres del consell d'administració.
L'alcalde també ha acusat Junts per Tortosa de "fer el joc" a la part privada d'Aigües de Tortosa, que voldria aplicar un increment tarifari molt superior al que vol acceptar el govern municipal. Una actualització de les tarifes del 3,5% que el govern anterior no va aplicar, tot i que això va generar una situació que està posant l'empresa d'aigües en una situació límit. És per això que la part privada havia reclamat ara una pujada de tarifes del 7%. "La senyora Roigé s'hi nega perquè diu que l'empresa d'aigües no té pèrdues, però menteix perquè ha tingut números en negatiu durant els últims anys", ha conclòs l'alcalde.
Finalment, Jordan també ha confirmat que en pocs dies se subsanarà l'errada administrativa que suposava no haver nomenat encara l'actual portaveu de la CUP, Selene Alberich, com a representant del seu partit al consell d'administració d'Aigües de Tortosa.
El govern de Tortosa desbloqueja el nou pressupost de l'empresa d'aigües
L'alcalde, Jordi Jordan, lamenta els "intents de bloqueig" per part de Junts per Tortosa, a qui acusa de "fer el joc" a la part privada d'Aigües de Tortosa
- Seu de l'empresa d'aigües de Tortosa. | Cedida -
- | Cedida
ARA A PORTADA
-
-
La Plataforma No a la MAT Aragó-Catalunya denuncia el retorn del projecte de línia de Molt Alta Tensió Redacció
-
-
Caminades, àpats, bingos i fins a 170 actes solidaris a les Terres de l’Ebre per la Marató de 3Cat Redacció
-
Detingut un home per amagar una plantació interior de marihuana en una granja en desús a Tortosa Redacció
Publicat el 18 de desembre de 2024 a les 17:40
Actualitzat el 18 de desembre de 2024 a les 18:42
Et pot interessar
-
Política
El cost de modificar l'ampliació de l'hospital de Tortosa entra dins dels límits de l'adjudicació segons el Govern
-
Política
En marxa els primers pressupostos participatius de Móra d'Ebre
-
Política
Joan Roig deixarà l'alcaldia d'Alcanar
-
Política
Tortosa presenta la reforma dels Josepets a la Llei de Barris per donar-li projecció com a equipament cultural
-
Política
El Congrés demana que el govern construïsca la variant de l'N-420 a Gandesa
-
Política
L'Ajuntament de l'Ametlla de Mar redueix el deute «a la meitat» i deixarà d'estar tutelat pel Ministeri d'Hisenda
